کد مطلب: ۳۰۰۵۴۰

آمار فروش سینما

هزارپا از ۳۵ میلیارد تومان عبور کرد

هزارپا از ۳۵ میلیارد تومان عبور کرد

فروش فیلم «هزارپا» بعد از ۱۰ هفته اکران از ۳۵ میلیارد تومان عبور کرد تا اختلافش با دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران به ۱۵ میلیارد تومان برسد. «تنگه ابوقریب» نیز این هفته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان فروخت تا به فروش کل ۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومانی برسد.

«هزارپا» در این هفته یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان فروخت و تعداد تماشاگرانش را بعد از ۱۰ هفته به ۴ میلیون نفر رساند. این فیلم کمدی در این هفته موفق شد به رکورد صدرنشینی متوالی «تگزاس» برسد و دهمین هفته اکرانش را نیز در صدر جدول پرفروش‌ها سپری کند و مجموع فروشش به ۳۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان رسید. با فرا رسیدن ماه محرم اکران «هزارپا» متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «تنگه ابوقریب» که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و فیلمی غیرکمدی محسوب می‌شود، در پنجمین هفته اکرانش ۶۲۱ میلیون و ۵۱۱ هزار دلار فروخت تا به عنوان دومین فیلم پرفروش هفته شناخته شود. این فیلم در این هفته به فروش کل ۴ میلیارد تومان نزدیک شد.

دو فیلم کمدی «دم‌سرخ‌ها» با فروش هفتگی ۲۸۸ میلیون تومان و «کاتیوشا» با فروش هفتگی ۱۹۳ میلیون تومان به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. هر دو فیلم نسبت به هفته گذشته با کاهش فروش مواجه شدند.

جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی متعلق به فیلم «شعله‌ور» جدیدترین ساخته حمید نعمت‌الله بود. این فیلم در پنجمین هفته نمایشش ۱۸۵ میلیون و ۸۷۶ هزار دلار فروش داشت.

«داش آکل» نیز در هفته دوم اکرانش با افزایش تعداد سالن‌هایش به ۵۸ سالن توانست نسبت به هفته گذشته افزایش فروش ۲۵ میلیونی را تجربه کند و در رتبه ششم جدول جای گیرد.

این هفته دو فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم» و «چراغ‌های ناتمام» نخستین هفته اکران خود را پشت سر گذاشتند که هر دو فیلم با توجه به تعداد سالن‌های کمی که در اختیار داشتند، به ترتیب در رتبه سیزدهم و چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفتند.

  • بیشترین فروش افتتاحیه بین فیلم‌های اکران‌شده در هفته گذشته: «یک کیلو و بیست و یک گرم» با فروش ۷ میلیون تومان
  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «داش آکل» با افزایش فروش ۲۳ میلیون و ۸۶۷ هزار تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «هزارپا» با کاهش فروش ۴۶۶ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و پنجم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۶۳۱ میلیون تومان نسبت به هفته بیست و چهارم فروش کمتری داشتند و در ۷۸۹ سالن سینما در مجموع ۳ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۴ ۲۰ شهریور ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.