کد مطلب: ۲۸۹۳۶۳

آمار فروش سینما

هزارپا، اولین فیلم ۲۵ میلیارد تومانی ایران

هزارپا، اولین فیلم ۲۵ میلیارد تومانی ایران

در بیست و یکمین هفته سینمایی سال ۱۳۹۷، «هزارپا» فروش خود را به بیش از ۲۵ میلیارد تومان رساند و «تنگه ابوقریب» نیز اولین هفته اکرانش را با فروشی نیم میلیاردی پشت سر گذاشت.

«هزارپا»، پرطرفدارترین کمدی این روزهای سینمای ایران که به تنهایی نبض گیشه را در دست گرفته، برای ششمین هفته متوالی صدرنشین بلامنازع جدول فروش بود و با فروش هفتگی ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان توانست از مرز ۲۵ میلیارد تومان فروش کل عبور کند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، فیلم جنگی «تنگه ابوقریب» اولین هفته اکرانش را با فروشی ۵۰۰ میلیون تومانی پشت سر گذاشت. آخرین ساخته بهرام توکلی، روایتگر دفاع جانانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است و نگاهی نو و متفاوت به مقوله جنگ دارد. تنگه ابوقریب با ۸۹ سالنی که در اختیار داشت موفق شد به فروش هفتگی ۵۶۴ میلیون تومان دست یابد. فروش افتتاحیه این فیلم ۲۷۰ میلیون تومان بوده است.

سومین فیلم پرفروش هفته نیز یک فیلم کمدی بود. فیلم «دم‌سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان، در دومین هفته اکرانش موفق شد نسبت به هفته گذشته مخاطب بیشتری را جذب کند و با فروش هفتگی ۴۱۲ میلیون تومان در آستانه یک میلیاردی شدن قرار گیرد. در میان ده فیلم ابتدایی جدول فیلم «دم‌سرخ‌ها» تنها فیلمی بود که نسبت به هفته گذشته با افزایش فروش روبرو شد.

فیلم کمدی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی، در سومین هفته اکرانش با فروش هفتگی ۳۱۸ میلیون تومان در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت. این فیلم تاکنون پرفروش‌ترین فیلم در بین فیلم‌هایی است که علی عطشانی کارگردانی کرده.

«خاله قورباغه» که روندی صعودی داشت و چند هفته متوالی افزایش فروش را تجربه کرده بود، در دو هفته اخیر با کاهش فروش روبرو شد و با فروش ۲۱۸ میلیون تومان در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.

ششمین فیلم جدول فروش هفتگی، فیلم «تگزاس» با فروش ۱۷۱ میلیون تومان بود. تگزاس پس از هفده هفته اکران هنوز فروشی چند صد میلیونی دارد نکته جالب درباره این فیلم، تعداد سالن‌های زیادی است که فیلم هنوز پس از ۱۷ هفته اکران در اختیار دارد.

  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «دم‌سرخ‌ها» با افزایش فروش ۶۲ میلیون تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «هزارپا» با کاهش فروش ۳۵۰ میلیون تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و یکم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۲۳۲ میلیون تومان نسبت به هفته بیستم فروش کمتری داشتند و در ۷۶۲ سالن سینما در مجموع ۵ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۷ ۲۳ مرداد ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.