خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۷۷۲۲

آمار فروش سینما

هزارپا همچنان میلیاردی می‌فروشد و تنگه ابوقریب چندصد میلیونی

هزارپا همچنان میلیاردی می‌فروشد و تنگه ابوقریب چندصد میلیونی

هزارپا در نهمین هفته اکرانش همچنان بیش از ۲ میلیارد تومان در هفته می‌فروشد و تنگه ابوقریب فروشی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دارد. در این هفته داش آکل نیز اکرانش را آغاز کرد.

«هزارپا» در هفته نهم اکرانش فروشی میلیاردی تجربه کرد و با فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان صدرنشین جدول فروش هفتگی بود. «هزارپا» که با ۱۷۸ سالن بیشترین تعداد سالن را در بین فیلم‌های در حال اکران در اختیار دارد، این هفته فروش کل خود را به مرز ۳۴ میلیارد تومان نزدیک کرد و به احتمال فراوان هفته آینده یعنی آخرین هفته اکرانش قبل از شروع ماه محرم، ۳۵ میلیاردی می‌شود و فاصله‌اش را با پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به پانزده میلیارد می‌رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فیلم دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب»، ساخته بهرام توکلی در ادامه روند صعودی خود موفق شد این هفته نیز با حفظ مخاطبانش به فروش هفتگی ۷۴۳ میلیون تومان دست یابد و مجموع فروشش پس از چهار هفته اکران از مرز ۳ میلیارد تومان گذشت.

«دم‌سرخ‌ها» با فروش هفتگی ۳۳۱ میلیون تومان و «کاتیوشا» با فروش هفتگی ۲۲۶ میلیون تومان دو فیلم دیگری بودند که به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند.

«کاتیوشا» ساخته علی عطشانی پس از شش هفته اکران نتوانست مجموع فروشش را به دو میلیارد برساند. این فیلم در بین کمدی‌های در حال اکران کمترین تعداد سالن را در اختیار دارد.

جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی متعلق به فیلم «شعله‌ور»، جدیدترین ساخته حمید نعمت‌الله بود. این فیلم که در جشنواره فجر بسیار مورد توجه منتقدان و سینمادوستان قرار گرفته بود با وجود تعداد سالن‌های کم توانست پس از سه هفته، ۵۰۰ میلیون تومانی شود.

این هفته دو فیلم «داش آکل» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نخستین هفته اکران خود را پشت سر گذاشتند.

«داش آکل» تنها با در اختیار داشتن ۲۴ سالن و با فروش هفتگی ۶۵ میلیون تومان علی‌رغم فروش نامطلوب، توانست در جمع هفت فیلم پرفروش هفته جای گیرد. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» با ۱۳ سالن به فروش ۲۸ میلیون تومان رسید.

  • بیشترین فروش افتتاحیه بین فیلم‌های اکران‌شده در هفته گذشته: فیلم «داش آکل» با فروش ۳۰ میلیون تومان
  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «کاتیوشا» با افزایش فروش ۱۴ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «خاله قورباغه» با کاهش فروش ۲۳ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و چهارم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۵۸۰ میلیون تومان نسبت به هفته بیست و سوم فروش کمتری داشتند و در ۷۳۳ سالن سینما در مجموع ۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۷ ۱۳ شهریور ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.