خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۶۵۶۵

آمار فروش سینما

هزارپا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

هزارپا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

هزارپا در پنجمین هفته اکرانش با فروش ۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به فروش کل ۲۱ میلیارد و ۸۸ میلیون رسید و سریع‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دست یافت.

فیلم «هزارپا» این هفته نیز برای پنجمین هفته متوالی و با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر فیلم‌های در حال اکران در صدر جدول فروش هفتگی سینما قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «هزارپا» در پنجمین هفته اکرانش با فروش ۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به مجموع فروش ۲۱ میلیارد و ۸۸ میلیون رسید و سریع‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دست یافت.

«هزارپا» که در هفته‌های گذشته رکوردهای زیادی از جمله رکورد فروش روزانه و فروش هفتگی سینمای ایران را جابه‌جا کرده بود، تاکنون در تمامی اکران‌های روزهای جمعه، فروش بیش از یک میلیارد تومان در یک روز را داشته است. بنابراین تنها قله فتح‌نشده توسط کمدی «هزارپا» تعداد هفته صدرنشینی در جدول فروش هفتگی است که با توجه به اینکه حداقل ۵ هفته از اکران این فیلم باقی مانده، به نظر می‌رسد این رکورد که تاکنون در دست «آینه‌بغل» بوده نیز شکسته شود.

«کاتیوشا» ساخته علی عطشانی در دومین هفته اکرانش با فروش هفتگی ۳۹۶ میلیون تومان و افزایش فروش بیست میلیون تومانی، خود را به رتبه دوم جدول رساند تا دومین کمدی پرطرفدار هفته لقب گیرد.

سومین فیلم پرفروش هفته نیز یک فیلم کمدی بود. «دم‌سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان در نخستین هفته نمایشش تنها با در اختیار داشتن ۵۶ سالن، به فروش ۳۴۸ میلیون تومان دست یافت. معیریان در جدیدترین فیلمش به سراغ کمدین‌های محبوب تلویزیونی مانند جواد رضویان، رضا شفیعی جم و علی صادقی رفته است.

«خاله قورباغه» که سه هفته متوالی افزایش فروش را تجربه کرده بود این هفته با کاهش فروش مواجه شد و با فروش ۳۱۸ میلیون تومان در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت. هفته آینده به احتمال زیاد مجموع فروش فیلم عروسکی «خاله قورباغه» از مرز دو میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

پنجمین فیلم جدول فروش هفتگی، فیلم کمدی «تگزاس» با فروش ۲۵۵ میلیون تومان بود. تگزاس پس از شانزده هفته اکران هنوز فروشی چند صد میلیونی دارد اما به نظر می‌رسد به همان رتبه سومین فیلم پرفروش سال قناعت کند، رتبه‌ای که با اکران فیلم‌های جدید احتمال از دست رفتنش کم نیست.

«هزارپا» در ادامه رکوردشکنی‌های خود با عبور از فروش ۲۱ میلیارد تومان، تنها در ۵ هفته اکران عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد. این رکورد پیش از این در اختیار فیلم «نهنگ عنبر۲: سلکشن رویا» با فروش ۲۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان بود. عوامل فیلم نهنگ عنبر نیز در اقدامی جالب، واگذاری این عنوان ارزشمند به فیلم «هزارپا» را به سازندگان و عوامل این فیلم تبریک گفتند.

  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: فیلم «هزارپا» با افزایش فروش ۳۰ میلیون تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: فیلم «تگزاس» با کاهش فروش ۱۴۱ میلیون تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیستم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۵ میلیون تومان نسبت به هفته نوزدهم فروش بیشتری داشتند و در ۷۲۳ سالن سینما در مجموع ۶ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۱۰ ۱۶ مرداد ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.