کد مطلب: ۲۱۶۶۵۲

هزینه پهن کردن سفره هفت‌سین چقدر است؟

هزینه پهن کردن سفره هفت‌سین چقدر است؟

پهن کردن سفره هفت‌سین یکی از آداب و سنن قدیمی به حساب می‌آید که خانواده‌ها با توجه به درآمد خود اقلام مرتبط با آن را تهیه می‌کنند که هزینه تقریبی آن از ۶۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان آب می‌خورد.

با نزدیکی هر چه بیشتر به نوروز، خانواده‌ها علاوه بر تهیه اقلام ضروری، چون خوراک و پوشاک به فکر چیدن سفره هفت سین و فراهم کردن وسایل آن از ماهی قرمز، سمنو، سرکه تا سبزه را شامل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفره‌های هفت سین آماده قیمت‌های متفاوتی از ۳۰ تا ۱۰ هزار تومان دارند. با این حال هر کدام از اقلام سفره هفت‌سین به طور جداگانه هم فروخته می‌شوند.

یکی از اقلام مربوط به سفره هفت سین تخم مرغ رنگی استف که هر عدد بین ۲ تا ۴ هزار تومان قیمت دارد. با این حال تخم‌مرغ رنگی ۵ هزار تومانی هم در بازار دیده شده است.

ماهی قرمز هم که جزئی از سفره هفت سین است، این روزها خوب فروخته می‌شود. قیمت ماهی قرمز با توجه به اندازه آن از ۲ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۲ هزار تومان ادامه دارد.

تنگ ماهی نیز از جمله اقلامی است که به وفور فروخته می‌شود. قیمت یک تنگ ماهی بسته به شفافیت شیشه یا نوع طراحی آن بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

سمنو دیگر عضو سفره هفت‌سین است که قیمت یک کیلو سمنوی اعلا در بازار بین ۶ تا ۸ هزار تومان است. سبزه‌های کوچک و بزرگ هم از ۵ تا ۱۰ هزار تومان قیمت دارند؛ همچنین قیمت هر کیلو سنجد حدود ۱۲ هزار تومان برآرود می‌شود.

هر بته سیر خشک‌شده تزئینی هم بین ۳ تا ۵ هزار تومان فروخته می‌شود؛ به علاوه هر کیلو سیب قرمز که جزء دیگری از سفره هفت سین است نیز به طور متوسط ۳۵۰۰ تومان قیمت دارد.

گفتنی است، قیمت‌ها برای ظروف سفره هفت سین سفالی از رقم ۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود که بیشتر این کالاها از جنس سفال بوده و در مقایسه با سایر کالاهای مشابه تزئینات کمتری دارد، ظروفی هفت‌سین از جنس برنج ۶ عدد ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که این وسایل با توجه به رنگ و جنسشان مخاطبان خاص خود را دارد، مجموعه هفت‌سین سرامیکی مدل پایه دار به قیمت ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که تفاوت قیمت آن بیش از هر چیز در جنس آن نهفته است، ظروف هفت سین سفالی میناکاری شده ۲۸۴ هزار تومان و همین ظروف با میناکاری بیشتر به قیمت ۵۴۳ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین در بین این شلوغی‌ها دیزانیرها نیز درآمد خوبی به جیب می‌زنند و برای چیدن یک سفره هفت سین از ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بسته به مدل و طراحی از مشتری دریافت می‌کنند.

حال با در کنار هم قرار دادن تمامی این هزینه‌ها برای پهن کردن سفره هفت سین باید حداقل ۶۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان هزینه کرد که این رقم برای خانوارهای دهک‌های پایین در نظر گرفته شده، زیرا با چرخی در خیابان‌های بالای شهر هزینه پهن کردن یک سفره هفت سین حتی به ۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.