کد مطلب: ۲۵۲۲۸۵

هشدار اتریش به آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران

هشدار اتریش به آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران

وزیر امور خارجه اتریش به دولت آمریکا در ارتباط با تحریم‌های فرامرزی این کشور علیه ایران که منجر به نقض آشکار حقوق بین‌الملل می‌شود، هشدار دارد.

وزیر خارجه اتریش به روزنامه آلمانی «ولت» گفت: اگر تحریم‌هایِ دوباره برقرار شده از سوی آمریکا علیه ایران، در آینده فراتر از مرزهای آمریکا نیز معتبر باشند، این به معنایِ نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی واشنگتن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارین کنایزِل، تصریح کرد: تهدید آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌هایی که بخواهند بعد از خروج این کشور از قرارداد اتمی همچنان با ایران کار تجاری انجام دهند به راحتی قابل پذیرفتن نیست.

وزیر خارجه اتریش در ادامه افزود: اتحادیه اروپا باید به نقض حقوق بین‌الملل واکنش نشان دهد، همانگونه که در موارد دیگر انجام داده‌ایم.

وی که کارشناس شناخته شده خاور نزدیک است هشدار داد که بعد از خروج احتمالی شرکت‌های اروپایی از ایران، چینی‌ها در ایران، تجارت اروپایی‌ها را برعهده خواهند گرفت.

کنایزِل که با مذاکره در مورد قرارداد جدید و اضافه کردن توافق‌هایِ دیگر به برجام مخالف است، در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: به قراردادها باید پایبند بود، ما هیچگاه این موضع را نداشتیم که باید پرونده قرارداد امضا شده سال 2015 را از نو باز کنیم. این فقط باعث عدم اطمینان حقوقی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.