کد مطلب: ۶۸۴۳۳۷

هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت/ واکسن آبله میمونی تایید شد

هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت/ واکسن آبله میمونی تایید شد

شیوع آبله میمون از سوی سازمان جهانی بهداشت، یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشدار سازمان جهانی بهداشت برای شیوع آبله میمون چه بود؟

یه نقل از خبرآنلاین ، شیوع آبله میمون از سوی سازمان جهانی بهداشت، یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام شده است.

این طبقه بندی، مهمترین و بالاترین هشداری است که این سازمان می‌تواند در پی افزایش موارد ابتلا در سراسر جهان، صادر کند. این تصمیم در پایان دومین نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد وضعیت انتشار ویروس، اتخاذ شد و انتشار یافت.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تا کنون بیش از ۱۶هزار مورد از ۷۵ کشور گزارش شده است.

همچنین او اضافه کرد: تاکنون پنج نفر بر اثر شیوع این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر تنها دو وضعیت اضطراری بهداشتی دیگر در جهان وجود دارد؛ همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش مستمر برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال.

تدروس اشاره کرد که کمیته اورژانس در ابتدا نتوانست در مورد اینکه آیا شیوع آبله میمون باید به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی طبقه‌بندی شود یا خیر، به اجماع برسد. او اذعان کرد که متخصصان در این مورد که آیا شیوع فعلی یک «وضعیت اضطراری بهداشتی در سطح جهان» دانسته شود یا خیر، اختلاف نظر داشتند.

ویروس را جدی بگیرید

با این حال، او گفت که شیوع این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و در حال حاضر به یک نگرانی بین‌المللی تبدیل شده است.

تدروس آدهانوم گفت این اعلامیه به تسریع توسعه واکسن‌ها و اجرای اقدامات لازم برای مهار شیوع این ویروس کمک می‌کند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت توصیه‌هایی را صادر کرده که کشورها را تشویق کند تا برای جلوگیری از انتقال این ویروس و محافظت از افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، اقدام کنند.

در همین راستا، تدروس گفت: «این شیوعی است که می‌توان با به‌کارگیری استراتژی‌های درست در گروه‌های مناسب جلوی آن را گرفت».

این یک فریاد جمعی برای کشورهاست که ویروس را جدی بگیرند. این اعلامیه، آگاهی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد و می‌تواند به کشورهای فقیرتر کمک کند تا ابزارهای مورد نیاز برای کنترل آبله میمون را دریافت کنند.

آبله میمون به آسانی کووید گسترش نمی‌یابد، اما در حال حاضر واکسنی وجود دارد [که برای آبله ساخته شده است] و تزریق آن، محافظت خوبی ارائه را می‌دهد.

همچنین مقامات بهداشتی امارات متحده عربی روز گذشته (یکشنبه) ابتلای سه تن دیگر به بیماری آبله میمونی را در این کشور تایید کردند.

از طرفی اتحادیه اروپا تاییدیه واکسن آبله میمونی شرکت باوارین نوردیک موسوم به ایموانکس(Imvanex) را صادر کرد.

شرکت دانمارکی باوارین نوردیک امروز (دوشنبه) اعلام کرد: کمیسیون اروپا مجوز عرضه واکسن ایموانکس را برای مصونیت در برابر بیماری آبله میمون صادر کرد.

تایید این واکسن تنها یک روز پس از آن صادر شد که سازمان جهانی بهداشت بالاترین سطح هشدار را صادر کرد که بر اساس آن شیوع سریع آبله میمونی به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.