کد مطلب: ۲۵۱۶۳۲

هشدار هواشناسی؛ ابرهای جوششی در راه ایران

هشدار هواشناسی؛ ابرهای جوششی در راه ایران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد شدید موقتی در تهران از سالم بودن هوای پایتخت خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به رشد ابرهای جوششی، وقوع رگبار و رعد و برق و تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال تگرگ و سیلاب موقت و ناگهانی در مسیل‌ها طی امروز و فردا ( اول ودوم خرداد ماه) بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: پیرو اطلاعیه شماره ۲۰ یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) و اخطاریه شماره ۳۳ دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه)، برای امروز (اول خردادماه) رگبار ورعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، مرکزی، شمال همدان، جنوب قزوین، نیمه غربی قم و اصفهان، دامنه های البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان و برای فردا (۲ خرداد ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب و غرب آذربایجان شرقی، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، ارتفاعات کرمان وقوع رگبار و رعد و برق و تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال تگرگ و سیلاب موقت و ناگهانی در مسیل‌ها پیش‌بینی کرد.

از این رو توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع آذرخش بخصوص در مناطق کوهستانی همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش بادهای مخرب، برای کاهش خسارات احتمالی و حفظ ایمنی اقدامات لازم به کار گرفته شود.

همچنین حسین شهبازی با بیان اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در بعد ازظهر امروز (اول خرداد) است، اظهار کرد: در این روز در برخی ساعات وزش باد شدید موقتی به بزرگی ۸ تا ۱۴ متر برثانیه از سمت نواحی شرقی و بارش پراکنده و خفیف باران انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت کیفی هوای سالم فردا (۲ خرداد) کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر برثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی - جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود تا فردا وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب‌تری نسبت امروز قرار گیرد.
وی ادامه داد: دمای هوای تهران طی دو روز آینده (2 و 3 خرداد ماه) روند افزایشی خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح با شاخص میانگین ۶۰ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۷۴ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.