خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۴۳۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته آینده بورس چه خواهد شد؟ / مهمترین سیگنال‌ها برای بازار سهام

هفته آینده بورس چه خواهد شد؟ / مهمترین سیگنال‌ها برای بازار سهام

رئیس سازمان بورس گفته است حقوقی‌ها از شنبه بازار سرمایه را متعادل می‌کنند. آیا هفته آینده روند منفی بورس تغییر خواهد کرد؟ در هفته اخیر شاخص کل بازار سهام حدود پنج درصد دیگر افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبه آینده دو اتفاق مهم قرار است رخ دهد. یکی در حوزه سیاسی که یک مقام ارشد سوئیس به ایران خواهد آمد. یکی هم در حوزه اقتصادی که طبق وعده اعلامی از سوی رئیس سازمان بورس، حقوقی‌ها می‌خواهند بازار را متعادل کنند.

این درحالی است که در پایان معاملات هفته دوم شهریور ماه شاخص کل بازار سهام حدود پنج درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۶۳۱ هزار واحد بازگشت.

با این حال به نظر می‌رسد سهامداران همچنان می‌توانند امیدوار باشند.

در مورد خبر سیاسی مورد اشاره بنا به اعلام سفارت سوئیس، طی روزهای آینده وزیر امور خارجه سوئیس از ۱۵ تا ۱۷ شهریور در چارچوب بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوئیس در ایران» به تهران سفر می‌کند. در همین مورد بنا به اعلام بانک مرکزی این اخبار در جریان مذاکرات میان مقامات ایرانی و سوئیس درخصوص تسهیل روابط اقتصادی و بانکی و تسهیل روابط تجاری دو کشور منتشر شده است. بر اساس اخبار دریافتی، امکان تامین ارز از طریق منابع ارزی سوئیس میسر شده است و در آینده نزدیک گشایش‌هایی برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی میسر می‌شود.(ایسنا)

در مورد خبر اقتصادی مهم هم رئیس بورس اوراق بهادار تهران روز پنجشنبه، 13 شهریور ماه گفته است: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه از روز شنبه خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه‌ای باشد که به سبدگردانان کمک کند.

او تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صددرصد بحث بازارگردانی را با آن‌ها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثرگذاری در بازار داشته باشند ما در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت‌سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد سیاست دولت برای ورود شرکت‌های جدید به بورس ادامه دارد.

اخیرا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفته است: ۳۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ در تابلوی بورس قرار دارد که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان این دولت، بیش از ۷۰ شرکت خواهیم داشت، البته ما در حال ترغیب شرکت‌ها برای ورود به بورس هستیم.

حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس هم اعلام کرده است: نخستین درخواست برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه محور به سازمان ارسال شد. تاسیس این شرکت‌ها در راستای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.(ایبنا)

علاوه بر این، به نظر می‌رسد قوه مقننه نیز سیاست حمایتی خود از بورس را ادامه خواهد داد. به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدید‌های چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال ۹۹ بررسی شده است.

همچنین در هفته اخیر شورای نگهبان لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس تهران یا فرابورس ایران را تایید کرد.

خبر مهم دیگر روزهای اخیر این بود که با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران کلید خورده است.

با وجود این اخبار و سیگنال‌های مثبت بازار سهام باید دید آیا این هفته بالاخره کارنامه هفتگی بورس مثبت می‌شود یا نه؟

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پویا

    دوستان برای مثبت شدن و بالا رفتن سهام باید سرمایه جدید وارد بشه شماهایی که سهامدارین به فرض هم خیلیاتون نفروشین.وقتی دیگه کسی جرات و یا رغبتی به سرمایه گذاریه مجدد در بورس نداره مطمئن باشید با شیب ملایم تری به سمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار در حرکت خواهد بود تا با دلار و مسکن و طلا برابری پیدا کنه.ممنون

    • احمد

      یه ماه دیگه مثل بقیه اصلاح ها یا سقوط ها همه فراموش میکنن و اونایی که تمایل دارند و دوست دارن میان
      شما مثل اینکه بار اوله تونه افت می بینید.

    • ناشناس

      اول اینکه ٢۵ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی چیزی نیست.
      چون حقوقیها همین اندازه وارد بازار کردن و صفهای فروش جمع نشد
      درثانی، به دلیل خروج پول فراوان، احتمال اینکه شاخص بین 1200 تا 1400 بره زیاده
      قصد منفی بافی هم ندارم. چون تو این دوسال چنین جوّ بی اعتمادی ندیده بودم

  • ناشناس

    سلام کسی که از اول فروردین اومده تو بورس خیلی احتمالش ضعیف که با این شرایط بورس که در سیر نزولی هم هست دچار ضرر شده باشه و همچنان توی سود هست البته از سودش مقدار زیادی کم شده ولی کسانی که دو یا سه ماهه اخیر اومدن توی بورس متاسفانه ضرر کردن امیدوارم بازار به روزهای سبزش برگرده انشاالله

    • ناشناس

      سلام من از خیلی قبل تر بودم ولی این ک شما میگی سود نیست اگ فروردین پراید میخریدی الان چقد سود کرده بودی
      با این تورم و افزایش قیمت۲۸۲درصدی مسکن و ماشین و خوراک
      پس اسمش سود نیست صدقه دادن

  • ناشناس

    راه نجات ما ملت رنج دیده فقط و فقط اینه که تو صف فروش نریم.اندکی صبر کن. نمیمیری که

  • ناشناس

    اگه بیشتر از این ضرر هم نکنیم مدت زیادی بازار تو همین محدوده ها نوسان میکنه. بنابراین نگه داشتن پول تو بورس دیوونگیه. مگر اینکه نوسانگیر باشیم.

    • ناشناس

      گفتن که پولتون رو تو صندوقها بذارید و بهتره
      الآن اکثر صندوقها بالای سی درصد ضرر دادن

  • ناشناس

    من 25 سالمه
    فقط میتونم بگم خسته شدم ازین زندگی
    کاش دنیا یه طور دیگه ای بود

    • ناشناس

      همش 80 میلیونیم غیر از اون 4% های بی غم پولدار . یه پولی بدید از ایران بریم اینجا بمونه واسه خودتون

  • ناشناس

    اگه حقوقی ها مثل دفعه قبل ی نوسان 20درصدی از حقیقی ها بگیرن ورکب بزنن شک نکنین که بورس کاملا ریزش میکنه

  • ناشناس

    بعد از خرج تریلیونها دلار جهت حمایت از اقتصاد امریکا
    و ورود رسمی فدرال رزرو به خرید سهامشاخص صنعتی DOWJONES وارد کانال تاریخی 29000 شد و تمام ریزشهای کرونایی خود را پس گرفت!شاخص ترکیبی NASDAQ برای اولین بار وارد کانال 12000 شد
    و شاخص S&P در یک قدمی کانال 3600 است!حمایت قاطع فدرال رزرو از اقتصاد امریکا و آزاد کردن سقف تورمی کماکان حامی قدرتمند بازار سهام امریکا بوده و خواهد بود!⭕ دولت وقتی صحبت از حمایت می‌کنه ملت انتظار همچین چیزی رو دارند ، نه اینکه حقوقی هاش جیب مردم رو بزنند‌.

  • ناشناس

    هرهفته همين گفته ميشود ولى دولت حريص تر دست در جيب پاره ملت ميكند دولت بى تدبير فقط دروغ وتزوير را سرلوحه امور خود گذاشته است

  • مرصاد

    از قیمت های الان اسکرین بگیرید و ۶ ماه تا ۱ سال اینده با قیمتهای جدید مقایسه کنید
    اقا بخرید خانم بخرید ولی اگاهانه و نوسانگیر شده بخرید

  • هادی

    همیشه پیش بینیهایی سایت شما اشتباه از اب درمیاد