کد مطلب: ۶۵۵۷۵

آخوندی: فقط ۸ فرودگاه در کشور فعال است

آخوندی: فقط ۸ فرودگاه در کشور فعال است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت : رفع کاستی هایی که از سوی استان ها به عنوان خواسته ها و نیازهای بخش راه و شهرسازی اعلام می شود به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.در نشست شورای برنامه ریزی و مسکن و نشستی با پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل و نقل

2d2e72c6f8fa0a9f377ba9d96dd2823c_XL.jpg عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت : رفع کاستی هایی که از سوی استان ها به عنوان خواسته ها و نیازهای بخش راه و شهرسازی اعلام می شود به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
در نشست شورای برنامه ریزی و مسکن و نشستی با پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خواسته ها، کاستی ها و عقب ماندگی ها در این بخش در استان ها بسیار زیاد است.

به گفته وی، اجرای خواسته ها در استان ها و جبران عقب ماندگی ها با بودجه عمومی امکان پذیر نیست و باید اندیشه و برنامه ای فراتر از اقتصاد ملی داشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نه تنها به دلیل نداشتن منابع بلکه برای توسعه و رشد و رسیدن به بخشی از ثروت جهان باید از ظرفیت سرمایه گذاری درجهان به نفع ملت ایران استفاده کرد.

آخوندی با بیان اینکه باید از ظرفیت اقتصاد جهانی به نفع ایران استفاده کرد، گفت: از مجموعه سیاست های مذاکرات موفق در جهان باید حداکثر استفاده را برای کشور کرد.

**۸ فرودگاه در کشور فعال است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ازمجموع ۶۰ فرودگاه در کشور تنها هشت فرودگاه فعال است و مابقی فرودگاه های کشور با وجود اینکه سرمایه گذاری میلیاردی در آنها صورت گرفته است، حداقل بهره برداری از آنها می شود.

به نقل از ایرنا، آخوندی با بیان اینکه افزایش رفاه، سطح زندگی و ثروت مردم از جمله سیاست های وزارتخانه راه و شهرسازی است، ادامه داد : ارتقای ارتباطات هوایی درکشور ازجمله برنامه های این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد : هم اینک تنها ۱۲هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها بالای سال ۲۰۰۰ است.به گفته وی، ناوگان هواپیمایی کشور به طور کامل فرسوده است و هم اینک میانگین سن هواپیماهای کشور۲۳ است که سن بازنشستگی هواپیما ۲۴ سال است.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 'هما' پنجمین هواپیمایی در ناوگان جهان بود که باید دوباره احیاء شود.

آخوندی گفت: پول بلیط ایرانی ها در سال برای سفرهای خارج از کشور سالانه چهار تا پنج میلیارد دلار است که باید برای سرمایه گذاری خارجی ها معادل این میزان در ایران نیز سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: هم اینک ۱۷خطوط کشتیرانی بین المللی مستقیم به بنادر ایران سفر و صادرات و واردات کالا دارند.وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه درحال توسعه و بهسازی شبکه ریلی داخلی ایران هستیم، شبکه ریلی ایران را به تمام کشور های منطقه متصل خواهیم کرد.

آخوندی گفت: معتقد هستیم باید بین ایران و اروپا و چین شبکه ریلی مسافر و کالا ، اتصال و توسعه یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.