کد مطلب: ۱۱۸۶۴۱

همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه مورد نیاز اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان را 6 تا 8 هزار میلیارد تومان برآورد کرد . سید تقی نوربخش در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما به قانون برنامه ششم توسعه که هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه مورد نیاز اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان را 6 تا 8 هزار میلیارد تومان برآورد کرد .
سید تقی نوربخش در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما به قانون برنامه ششم توسعه که هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 13 این قانون، سازمان تامین اجتماعی در طول برنامه مکلف به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران شده است .
وی با بیان اینکه این قانون تحمیل هرگونه تعهد جدید برای سازمان تامین اجتماعی را ممنوع اعلام کرده است تاکید کرد : درصورتی این سازمان می تواند حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را در بخش های مختلف در قالب طرح همسان سازی به عدالت نزدیک کند که دولت بار مالی آن را نیز تامین کند .
نوربخش با تاکید بر لزوم پایداری منابع صندوق های بیمه ای به بخش های دیگری از ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه که دولت را مکلف به پرداخت همه بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی کرده است اشاره کرد و گفت : این قانون به دولت اجازه داده است تا بدهی های خود را به صورت نقدی و یا با واگذاری بنگاه های اقتصادی از جمله درحوزه های فراورده های نفتی و پتروشیمی بپردازد .
وی میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را در ابتدای فعالیت دولت نهم 4 هزار و 200 میلیارد تومان دانست و افزود : این میزان بدهی در پایان دولت دهم و آغاز بکار دولت یازدهم به 60 هزار میلیارد تومان رسید .
نوربخش با بیان اینکه دولت یازدهم با توجه به مشکلات اقتصادی خود تلاش کرد بخش اندکی از بدهی های خود را با واگذاری تعدادی از شرکت ها جبران کند گفت : دولت در مدت دو سال اخیر 15 هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف کرده است .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف بدهی های دولت و همسان سازی حقوق مستمری بگیران را نقطه عطف برنامه ششم دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.