کد مطلب: ۲۶۸۵۸۷

هند آماده قطع واردات نفت از ایران می‌شود

هند آماده قطع واردات نفت از ایران می‌شود

منابع آگاه اعلام کردند امروز وزیر نفت هند با پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی این کشور نشستی برگزار کرد و به آنها هشدار داد تا خود را برای کاهش یا حتی قطع واردات نفت از ایران آماده کنند.

منابع آگاه اعلام کردند امروز وزیر نفت هند با پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی این کشور نشستی برگزار کرد و به آنها هشدار داد تا خود را برای کاهش یا حتی قطع واردات نفت از ایران آماده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ دو منبع صنعتی با بیان اینکه نخستین نشانه‌های تاثیر فشار ایالات متحده به قطع روابط تجاری با ایران در هند ظاهر شده است، گفت: وزیر نفت هند از پالایشگاه‌های این کشور خواسته است تا از ماه نوامبر برای کاهش بیش از اندازه یا حتی قطع واردات نفت از ایران آماده شوند.

هند گفته است که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها از تحریم‌های سازمان ملل متحد تبعیت خواهد کرد.

با وجود این منابع صنعتی اعلام کردند هند به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران پس از چین، سعی می‌کند که خود را از قرار گرفتن در معرض سیستم‌های مالی آمریکا دور نگه دارد.

این منابع آگاه اعلام کردند: وزیر نفت هند نشستی را با پالایشگاه‌ها در روز پنجشنبه برگزار کرد و به آنها هشدار داد که جایگزینی را برای نفت ایران پیدا کنند.

یکی از این منابع آگاه اعلام کرد: هند از پالایشگاه‌های این کشور خواسته تا برای هر عواقبی خود را آماده کنند؛ چراکه شرایط در حال تغییر است، بنابراین این احتمال هست که کاهش بیش از حدی در واردات نفت از ایران و یا به صفر رساندن آن وجود داشته باشد.

دار مندرا پرادهان، وزیر نفت هند به خبرنگاران اعلام کرده که این کشور در تصمیم‌گیری برای واردات نفت،‌ منافع خود را دنبال خواهد کرد.

وی گفت: ما می‌دانیم که می‌توانیم انرژی‌های سالم و تجدیدپذیر داشته باشیم و ما می‌توانیم نفت را از هرجایی تامین کنیم بنابراین هر تصمیمی درباره واردات نفت با توجه به شرایط گرفته خواهد شد و درنهایت ما بر اساس منافع خودمان عمل خواهیم کرد.

در تحریم‌های قبلی هند یکی از معدود کشورهایی بود که به خرید نفت از ایران ادامه داد اما مجبور بود واردات خود را به دلیل مسائل کشتیرانی، بیمه‌ای و کانال‌های بانکی که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار گرفته بود، کاهش دهد.

این منابع با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تغییر کرده است اعلام کردند: درحال حاضر هند، چین و اروپا در یک طرف و آمریکا در طرف دیگر قرار دارد و ما واقعا نمی‌دانیم چه کار باید بکنیم، اما مجبوریم که خودمان را برای هرگونه عواقبی آماده کنیم.

درحالی‌که وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن می‌خواهد که خریداران نفت ایران از ماه نوامبر وارداتشان را قطع کنند، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به نخست‌وزیر هند گفته است که وابستگی به نفت ایران را کمتر کند.

هِلی قبل از نشست با نخست‌وزیر هند با وزیر امور خارجه آمریکا هم روز چهارشنبه صحبت کرد.

بر اساس این گزارش آمریکا فشار می‌آورد تا کشورها پس از خروج ترامپ از برجام، میزان واردات نفت از ایران را کاهش دهند. این در حالی است که برخی تحریم‌ها پس از 90 روز در 6 آگوست و برخی دیگر که بخش‌های نفتی هم شامل آن می‌شود، پس از 180 روز در 4 نوامبر اعمال خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.