کد مطلب: ۴۹۱۷۲۷

وزیر راه و شهرسازی:

هواپیماهای ۲ تا ۶ نفره می‌توانند مسافر سوار کنند

هواپیماهای ۲ تا ۶ نفره می‌توانند مسافر سوار کنند

وزیر راه گفت: مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم. هواپیماها دو تا ۶ نفره (غیر از خلبان و کمک خلبان) و یا کمی بیشتر است که می‌توانند مسافر سوار کنند

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت ایمنی راه‌ها با بیان اینکه امسال نقشه راه ایمنی راه‌های کشور تصویب شد و در این نقشه تمامی سازمان‌های مسئول در حمل و نقل و ایمنی حضور دارند، گفت: پشتیبانی از این نقشه ایمنی راه تکلیف تمامی دستگاه‌های مسئول است و برنامه‌های اجرایی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی توضیح داد: ما همواره شاهد ارتقای روزمره ایمنی و حمل و نقل هستیم و این موضوع در بخش درون شهری و برون شهری هم اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا جنرال اویشین (هوانوردی عمومی) خصوصی است، گفت: در حال حاضر در کشور ما در فرودگاه لار سرمایه‌گذار آمده و سرمایه‌گذاری کرده است و پروازهای برد کوتاه و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی داریم که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و کسانی هم هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید کردند. ما هم برای گسترش آن منعی نداریم و تا جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه می‌دهد و تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این هواپیماها دو تا ۶ نفره (غیر از خلبان و کمک خلبان) و یا کمی بیشتر است که می‌توانند مسافر سوار کنند و فعالیت داشته باشند.

وی افزود: تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم در حال استفاده است.

اسلامی بیان کرد: لازم بود این‌ها در کانون‌هایی مستقر شوند و فرصت کار پیش آید، مالکان آنها هم عمدتاً خصوصی هستند و متقاضیان می‌توانند در همان شهرستان در مسیر لار شیراز از این ناوگان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم این ظرفیت وجود دارد.

اسلامی تأکید کرد: جنرال اویشین در دنیا اغلب شخصی است و حتی هواپیماهایی هم استفاده می‌شود که امکان نشست و برخاست روی چمن را هم دارند.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است ممکن است در ایرتاکسی از نیروهای امنیت پرواز استفاده نشود، گفت: نه این طور نیست و طبق ضوابط همه موارد اجرا می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.