کد مطلب: ۲۰۲۵۰۶

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز، هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۷۴ در وضعیت سالم ثبت شد.

بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز، هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۷۴ در وضعیت سالم ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه کیفیت هوا در تمامی ایستگاه سنجش آلودگی اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌‌های بزرگراه خرازی با ۷۵، رودکی ۸۲، میدان احمد آباد ۵۲، چهارباغ خواجو ۸۰، خیابان دانشگاه ۸۵ و استانداری ۹۵ در وضعیت سالم گزارش می‌شود.

رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در اکثر شهرستان‌های مختلف استان ناسالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در سجزی با با میانگین شاخص کیفی ۷۶، مبارکه ۸۷ ، نجف آباد ۹۲ و خمینی شهر ۷۲ در وضعیت سالم است و در کاشان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

گفتنی است؛ شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.