کد مطلب: ۶۵۱۶۱

هوندا و یاماها به تبانی قیمت متهم شدند

آژانس ضد انحصارطلبی اندونزی شرکتهای موتورسیکلت سازی یاماها و هوندا موتور را به تبانی قیمت متهم کرد.مقامات کمیسیون نظارت بر رقابت شرکتهای موتورسیکلت سازی اندونزی اعلام کردند این دو شرکت برای تعیین قیمت اسکوترهای اتوماتیک تبانی کرده اند. برندهای یاماها و هوندا به اتفاق حدود ۹۷ درصد از بازار این نوع اسکوتر در اندونزی را

آژانس ضد انحصارطلبی اندونزی شرکتهای موتورسیکلت سازی یاماها و هوندا موتور را به تبانی قیمت متهم کرد.
مقامات کمیسیون نظارت بر رقابت شرکتهای موتورسیکلت سازی اندونزی اعلام کردند این دو شرکت برای تعیین قیمت اسکوترهای اتوماتیک تبانی کرده اند.

برندهای یاماها و هوندا به اتفاق حدود ۹۷ درصد از بازار این نوع اسکوتر در اندونزی را در کنترل دارند و به گفته مدیر سازمان ضدانحصارطلبی اندونزی، در این صنعت فضای زیادی برای تبانی در کنترل فروش وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت استرا هوندا موتور که جوینت ونچر میان استرا اینترنشنال و هوندا موتور ژاپن است، منکر این اتهامات شد و اعلام کرد برای جذب مشتری در این بازار رقابت می کند.

دادگاهی در جاکارتا درباره اینکه آیا دو شرکت در قیمت گذاری تبانی کرده اند حکم خواهد داد. انتظار می رود هوندا و یاماها هفته آینده به این اتهامات پاسخ رسمی دهند.

بر اساس گزارش رویترز، اگر این اتهامات ثابت شود، هوندا و یاماها حداکثر ۲۵ میلیارد روپیه (۱.۹ میلیون دلار) جریمه خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.