کد مطلب: ۲۳۵۰۳۱

هویت یک ملت به آثار ادبی آن وابسته است

هویت یک ملت به آثار ادبی آن وابسته است

چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در معرفی بزرگان ایران کوتاهی شده است، گفت: هویت یک ملت به آثار ادبی آن وابسته است.

مهدی محقق اظهار داشت: در صورتی که نسل جوان را با آثار عطار، سنایی و دیگر ادبا آشنا نکنیم، چیزی برای حفظ کردن نخواهیم داشت و هویت و ارزش ما از بین خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: مصمم هستیم، هر سال همایشی برای شخصیت‌های فرهنگی و ادبی کشور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بگیریم تا آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ادامه داد: عطار در آثار خود به زیبایی و با تمثیل‌های متعدد به فرهنگ‌های مختلف اشاره کرده بنابراین آثار این عارف ادیب قابل بهره‌برداری برای همه مردم دنیا است.

وی با بیان اینکه آثار عطار مملو از پند و اندرز همراه با تمثیل‌ها و تعبیرات بسیار است، بر بهره‌مندی همگان از اندیشه‌های ناب وی تاکید کرد.

به گفته محقق، برخی آثار عطار به انگلیسی ترجمه شده و قابلیت استفاده برای جهانیان را دارد.

این پژوهشگر ادبی با یادآوری این نکته که عطار با باقی گذاشتن آثار خود سهم بسزایی در گسترش و غنای ادب فارسی دارد، وی را از مفاخر مملکت دانست.

وی احاطه عطار به تعبیرات مختلف زبان فارسی و تمثیلات از تمام فرهنگ‌های مختلف را از ویژگی‌های آثار این عارف قرن هفتم برشمرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.