کد مطلب: ۳۲۱۲۵۵

هیاتی از کره جنوبی در راه ایران برای انجام مذاکرات واردات نفت

هیاتی از کره جنوبی در راه ایران برای انجام مذاکرات واردات نفت

منابع خبری از هیاتی از کره جنوبی که برای مذاکرات مربوط به واردات نفت از ایران در راه تهران هستند، خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع اعلام کرد که هیاتی از کره جنوبی هفته آینده رهسپار ایران می‌شود تا درباره از سرگیری واردات نفت گفتگو کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،از سوی دیگر برخی منابع به رویترز اعلام کردند که کره جنوبی حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران به موجب معافیت از تحریم‌های آمریکا وارد می‌کند.

همزمان خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش داد: «انجمن نفت کره جنوبی و شماری از پالایشگاه‎های این کشور در حال بررسی راهکارهایی برای وارد کردن انواع فراورده‎های نفتی از جمله نفت فوق سبک و نفتا از ایران هستند و رایزنی‎ها درباره این موضوع و متنوع کردن منابع وارداتی در کشور شروع شده است».

شرکت‎های پتروشیمی و پالایشگاه‎های کره جنوبی بشدت به نفت فوق سبک ایران نیاز دارند و نمی‌خواهند تحریم‌ها مانع خرید شود و باعث شود تا اختلالی در عرضه سوخت بوجود بیاید و بر قیمت‌ها تاثیر منفی بگذارد.

کره جنوبی و هفت کشور از جمله جزیره تایوان این معافیت را دریافت کرده‌اند و بر همین اساس اشتهای کم سابقه‌ای برای خرید نفت فوق سبک از ایران در میان شرکت‎ها وجود دارد.

آمارها نشان می‎دهد کره جنوبی نزدیک به ۵۰ درصد از نفت فوق سبک لازم برای شرکت‌ها و پالایشگاه‎های این کشور در ماه آوریل امسال را از ایران وارد کرده است این میزان به رغم کاهش بین ماه‌های می تا اوت امسال ۳۰ درصد بوده است.

کره جنوبی هم اکنون بخشی از نفت سبک مورد نیاز خود را از کشورهای قطر، نیجریه، نروژ، لیبی، مالزی، فیلیپین و استرالیا تامین می‌کند و بیشترین سهم در صادرات نفت سبک به این کشور را قطر در اختیار دارد.

اما این منابع به هیچوجه نتوانسته‌اند جای ایران را برای کره جنوبی پرکنند و برای همین معافیت‌ها برای این کشور اهمیت زیادی دارد و اکنون بحث روی این است که منابع واردات نفت سبک و نفتا از ایران متنوع‌تر شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.