کد مطلب: ۲۸۴۶۸۵

در برنامه پایش مطرح شد؛

هیچ وزیری در تاریخ مجلس سه بار رای اعتماد در یک‌سال نگرفته است

هیچ وزیری در تاریخ مجلس سه بار رای اعتماد در یک‌سال نگرفته است

معاون وزیرکار با اشاره به مطرح شدن استیضاح علی ربیعی در مجلس، گفت: در تاریخ مجلس ایران موردی وجود ندارد که یک وزیر در یک سال سه بار از مجلس رای اعتماد گرفته باشد.

احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب در برنامه پایش دیشب در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از نتیجه استیضاح چه می‌شود گفت: امیدوارم هر چه خیر مردم است پیش آید، خود آقای ربیعی زیاد نگران نیست . این استیضاح خیلی تعجب‌آور است؛ من فکر نمی‌کنم در تاریخ پارلمانی ایران این مورد وجود داشته باشد که یک وزیر در یک سال سه بار از مجلس رای اعتماد گرفته باشد

.به گزارش تجارت‌نیوز،وی افزود: نمی‌دانم در چند ماه گذشته چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که مقصرش وزارت کار بوده که حال مجلس باز آقای ربیعی را برای پاسخگویی و استیضاح به مجلس فراخوانده است .

وی گفت: من خودم نماینده بودم وقتی می خواستیم وزیری را استیضاح کنیم یک جزوه ۵۰ - ۶۰ صفحه ای برای آن وزارت می‌فرستادیم و مشکلات و محورهای استیضاح را ریز به ریز می‌نوشتیم ، الان یک صفحه سوال برای ما فرستاده شده و ما نمی‌دانیم عمق این سوالات چیست.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استیضاح قبلی را که مرور کردیم فقط یک نماینده بود که با عدد و رقم صحبت کرد که آن اعداد و ارقام نیز قابل تامل است، در استیضاح کنونی سوالاتی که برای ما فرستاده شده کلی است و هیچ استدلالی ندیدیم ، آنقدر این سوالات و موارد استیضاح کلی و مبهم است که باید برویم در صحن مجلس و تازه ببنیم جریان چیست .

میدری در واکنش به این سوال که نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بگویید پشت استیضاح چه جریانی است، با خنده از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت: خیلی وقت‌ها منطق صحیح و خواسته درستی از طرف نمایندگان وجود ندارد ولی این قضاوت را به نماینده‌ها واگذار می‌کنم که تصمیم بگیرند استدلال و خواسته کدام نماینده صحیح است .

این اقتصاددان افزود : برخی مواقع نماینده‌ها چون محل رجوع مردم هستند و مردم دنبال شغل هستند و اسم وزارتخانه ما کار است به ما رجوع می‌کنند البته باید بدانیم ایجاد شغل به کل اقتصاد مربوط است و نه وزارت کار .

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.