کد مطلب: ۶۳۱۲۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود؟

واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود؟

واردات لوازم خانگی حالا بزرگ‌ترین تهدید تولیدکنندگان داخلی شناخته می‌شود. پس از اینکه برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت محصولات خود را بدون مجوز افزایش دادند، حالا معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد: در صورتی که تولیدکنندگان همکاری نکنند، واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار دولت سیزدهم امروز برگزار شد. مهم‌ترین موضوع این جلسه به وضعیت قیمت‌ها در صنعت لوازم خانگی اختصاص یافت. در پایان این جلسه بار دیگر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آزادسازی واردات لوازم خانگی افزایش یافت.

در حالی که پس از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها، قرار بود تولیدکنندگان قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانند، اما این اتفاق رخ نداد. حالا محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری، آخرین هشدار را به تولیدکنندگان داخلی داد.

«در صورت عدم همکاری تولیدکنندگان، واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود.». این اتمام حجت دولت با تولیدکنندگان داخلی است. به گزارش فارس، بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مقرر شد چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت‌های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه‌ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.

البته همین مساله همچنان مورد نقد بسیاری از کارشناسان بازار قرار دارد. آن‌ها معتقدند مشکل کنونی مصرف‌کنندگان تنها به قیمت‌های گزاف برندهای داخلی خلاصه نمی‌شود، بلکه کیفیت کالاها نیز اعتراض بسیاری از مشتریان را همچنان به دنبال دارد.

از سوی دیگر، برخی برندها با ایجاد انحصار به جای فروش، به پیش‌فروش محصولات روی آورده‌اند. یعنی دقیقا مشکلاتی که خودروسازان برای مشتریان خود ایجاد کردند، حال در بازار لوازم خانگی در حال تکرار است.

اما اکنون این هشدارها می‌تواند به معنای آزادسازی واردات لوازم خانگی باشد؟

البته این موضوع ممکن است ریشه در دل مذاکراتی که اخیرا دیپلمات‌های ایران و کره جنوبی انجام دادند، داشته باشد. شاید واردات محصولات کره‌ای بخشی از این توافق باشد.

برای مطالعه بیشتر خبر آخرین مهلت برای کاهش قیمت لوازم خانگی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهرام

    لوازم خانگی هم شد مافیای دیگر مثل خودرو و مردم باید تاوان تصمیمات ناخردانه مسئولان را بدن و بعد ۴۰ سال دیگه میشه پراید امروز ما
    هر صنعتی در صورت رقابت با بازار بین المللی رشد میکنه نه بستن درهای کشور و هر آشغالی را تحویل مردم رنجدیده دادن

  • ناشناس

    لوازم خانگی با اینکه مافیای خودرو به آن رخنه نکرده اند و مدت زیادی نگذشته بهتر است ازاد شود وگرنه بلای خودرو سرش میاد.ایران با این مردم هیچوقت به ژاپن تبدیل نمی شود وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم