کد مطلب: ۵۳۸۶۷۸

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت خبر داد:

واردات ۱۰ میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد

واردات ۱۰ میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز وارد ایران می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق تبریزی افزود: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش‌بینی این است که تا نیمه خرداد حدود ۱۰ میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.

وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای تولید داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا تولید می‌شود و واکسن کوایران برکت تا پایان خرداد تایید و تولید می‌شود و به دست وزارت بهداشت می‌رسد.

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی این است که تا پایان خرداد حداقل دو واکسن ایرانی تولید داخل را در اختیار داشته باشیم، شاید هم زودتر به دست ما برسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد آن زیاد نخواهد بود، با واکسن داخلی کار را جلو می‌بریم و به این ترتیب سرعت واکسیناسیون بیشتر می‌شود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرده، تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۱۱ دز رسید.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه سرعت واکسینه شدن مردم ایران نسبت به جاهای دیگه دنیا خیلی پایینه !
    تازه تا نیمه خرداد قراره 10 میلیون دوز واکسن به ایران برسه و حتما 3 ماه هم طول میکشه تا به مردم تزریق بشه ؟ این شد 5 ماه !
    عملکرد خیلی ضعیفه !