کد مطلب: ۵۴۱۹۹۱

خوانساری:

۶ میلیون دز واکسن پرید/ میزان بازدهی در بازارهای غیرمولد

۶ میلیون دز واکسن پرید/ میزان بازدهی در بازارهای غیرمولد

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران گفت: شرکت‌های خصوصی فرصت واردات شش میلیون دز واکسن را داشتند که این فرصت از دست رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، صبح امروز اعلام کرد: در جلسه قبلی هیات نمایندگان اتاق تهران (یک ماه پیش) اعلام کردم که اتاق تهران تلاش کرد که واکسن کرونا را برای واحدهای تولیدی و به خصوص تزریق به کارگران وارد کند و خطوط تولید کشور را حفظ کنیم که مشکلی پیش نیاید. اما مقداری به خاطر بروکراسی حاکم بر وزارت بهداشت و مقداری هم شاید به این دلیل که برای اولین بار بود بخش خصوصی می‌خواست وارد موضوع واردات واکسن کرونا شود، دچار وقفه زمانی شدیم و متاسفانه به موقع نتوانستیم پروفروم‌های شش میلیون دز واکسن را گشایش اعتبار کنیم.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، او در ادامه گفت: سه بار پروفورم‌ها رفت و برگشت خورد و زمان را از دست دادیم و واکسن کرونا هم کالاهایی هست که در انبار نمی‌ماند و بلافاصله با تقاضاهایی دیگری که در جهان وجود دارد فروش رفت و ما شش میلیون دزی که اعلام شد را از دست دادیم و نتوانستیم از این فرصت استفاده کتیم. البته خوشبختانه سه شرکتی که دنبال این موضوع بودند خبردادند که منابع جدیدی را پیدا کردند و ما امیدواریم در هفته‌های بعد انشالله این واکسن‌ها را داشته باشیم.

او در ادامه گفت: هماهنگی‌های خوبی با وزارت بهداشت وجود دارد و ریاست‌جمهوری هم پیگیری‌های جدی کردن که جای تشکر دارد؛ تقریبا هماهنگی‌های لازم درحال حاضر ضورت گرفته است، امیدواریم که بتوانیم سریع‌تر واکسن وارد کنیم.

کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش مولد

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خوانساری گفت: با توجه به وضعیت ضعیف بازدهی تولید در کشور، انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش مولد از بین رفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: انگیزه برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار کاهش پیدا کرده و از طرفی فرار سرمایه‌ها به خارج از کشور زیاد شده است.

او افزود: سرمایه‌هایی که در داخل استفاده می‌شوند، نیز به سوی بازار‌های غیر مولد رفته‌اند که به هیچ عنوان برای اقتصاد و گردش اقتصادی کشور مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: حجم زیادی از این مشکلات و دست‌انداز‌های اقتصاد کشور، بحث تورم و ناتوانی دولت در کنترل آن است بنابراین مهم‌ترین و سر سخت‌ترین برنامه رئیس‌جمهور دولت آینده باید کنترل و در ادامه کاهش نرخ تورم باشد.

خوانساری ادامه داد: وضعیت بازار‌های غیر مولد بدین شکل است که در سال ۹۹ دلار ۶۰ درصد، مسکن ۸۰ درصد، سکه ۸۳ درصد و بورس ۱۵۰ درصد بازدهی داشته‌اند، اما سرمایه‌گذاران پولی و بانکی به دلیل نرخ سوددهی بانک‌ها بیشترین ضرر را دیده‌اند.

او تصریح کرد: این وضعیت نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری در داخل کشور رشد منفی داشته و سرمایه‌گذاری در بخش مولد و تولید از بین رفته است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.