کد مطلب: ۵۲۲۵۹۳

آیا واریز سود سهام عدالت در روز پنج‌شنبه حتمی است؟

آیا واریز سود سهام عدالت در روز پنج‌شنبه حتمی است؟

با وجود انتشار خبری مبنی بر واریز سود سهام عدالت تا روز فردا ۲۸ اسفندماه، همچنان نهایی شدن این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌پذیر هنوز مبالغ مورد نظر را واریز نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از مدت‌ها انتظار، مشمولان سهام عدالت برای تعیین نهایی زمان واریز سود سال ۹۸ عدالت، روز گذشته خبری در برخی از رسانه ها به نقل از «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد واریز سود سهام عدالت منتشر شد مبنی بر اینکه «از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها دریافت کنیم تا قبل از عید سود به سهامداران پرداخت شود، سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.»

وی گفته است: «می‌توانیم الان نفری ۱۰۰هزار تومان بدهیم اما تلاشمان این است که تا آخر همین هفته به طور کامل پرداخت شود.»

این خبر در حالی منتشر شده است که در ابتدای هفته جاری، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: با توجه به عدم واریز سود از سوی برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، نمی‌توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.

وی همچنین به این موضوع هم اشاره کرده بود که لازمه پرداخت سود مشمولان سهام عدالت، واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

همچنین تازه‌ترین پیگیری خبرنگار اقتصادی ایرنا در عصر روز سه‌شنبه درباره زمان دقیق واریز سود سهام عدالت نشان می دهد که واریز سود سهام عدالت تا روز پنجشنبه، قطعی نشده است.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تاکنون تصمیم جدیدی برای واریز حتمی سود سهام عدالت تا روز پنجشنبه اتخاذ نشده است، همه مسوولان حاضر در این شرکت بسیج شده‌اند تا در صورت واریز وجوه از سوی شرکت های سرمایه پذیر، سود را به حساب سهامداران واریز کنیم.

«محمدرضا پوررضایی» افزود: تا این لحظه حدود هشت شرکت سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کرده‌اند، اگر با این روند پیش برویم امکان اینکه بخشی از سود سهام عدالت در سال جاری واریز شود وجود دارد.

وی گفت: نمی توان اکنون با قطعیت اعلام کرد که سود سهامداران تا روز پنجشنبه واریز می شود زیرا چیزی به صورت دقیق مشخص نشده است.

پوررضایی خاطرنشان کرد: واریز سود دو مرحله دارد، در ابتدا مرحله وصول از سوی شرکت های سرمایه پذیر است و مرحله دیگر مربوط به شرکت سپرده گذاری است که باید سودها را بین سهامداران توزیع کند.

یک مقام دیگر سازمان بورس نیز گفت: تکلیف نهایی واریز سود سهام عدالت تا ظهر چهارشنبه مشخص می شود. در صورتی که بیشتر شرکت های سرمایه پذیر سودها را واریز کنند، می توانیم در روز پنجشنبه، همه سودها را به مشمولان پرداخت کنیم، در غیر این صورت، واریز سود سهام عدالت به سال ۱۴۰۰ موکول می شود.

برای سهامداران با دارایی ۵٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ۴٠٠ هزار تومان سود واریز می شود.

منبع: ایرنا

اخبار بیشتر را در کانال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیداسمعیل صفایی

    ازهمه واجب تر کنترل قیمتهاست که توان خرید را از من گرفته.

  • امیرعلی

    نکنید به قرآن ما مردم بدبختیم شب عید خجالت زن و بچه را بکشم نتونستم براشون چیزی بخرم

  • امیرعلی

    مسئولین به داد مردم برسید

  • ناشناس

    ما که ریالی ندیدیم بیاد حساب ای داد بی داد .اه اه
    خجالت هم خووووووووووب چیزیه

  • نسرین

    چرا برای من ۱۰۰هزار زد بااینکه من سهامم یک میلیونی هست

  • نسرین

    چرا برای من ۱۰۰هزار سودسهام زد منکه یک میلیونی هست

  • ناشناس

    چرا واسه ما نیومده پس ما پرسیدیم برای بعضی ها ۶۰تا ۸۰تومن آمده واقعا خجالت بکشید ی کیلو موز نمیشه خرید

  • حسن ارشد ریاحی

    مسئولین محترم ما سه سهام ۵۳۲ هزار تومانی داریم چرا باید فقط ۱۰۰ هزار تومان حسابم واریز بشه والا گرفتاریم روی این مبلغ حساب کرده بودیم.خواهشمندم ترتیب اثری بفرمائید

  • ایران

    سلام به مردم سرزمینم ایران،سود سهام عدالت برای مادرم که بانک ملی بود واریز شده
    ولی برای من که بانک توسعه تعاون هست واریز نشده
    اگر کسی مثل من بانک توسعه تعاون هست و سود سهام عدالت واریز نشده منفی بزنه اگر سود سهام عدالت بانک توسعه براش واریز شده مثبت بزنید که از حال هم با خبر بشیم
    بانک توسعه تعاون خجالت بکش تا کی میخوای پول ما رو نگه داری ازش استفاده کنی

  • نادر عفراوی

    سلام سهام من و خانمم یک میلیون تومانی هستش ولی فقط ۹۰ هزارتومان واریز شده بود چرا لطفأ سؤال بنده رو جواب بدید ممنون میشم دلیلش چیه مگه نفری ۲۰۰ هزارتومان نبود پس چی شد داداش مهندس …….