کد مطلب: ۷۵۴۰۹۱

وام ازدواج چقدر شد؟

وام ازدواج چقدر شد؟

مبلغ وام ازدواج برای سال آینده اعلام شد. مبلغ وام ازدواج هر سال اندکی افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اطلاعات درباره مبلغ جدید وام ازدواج را در این خبر بخوانید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وام ازدواج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای هریک از زوجین ۱۷۰ میلیون تومان شد ولی هنوز قطعی نیست.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در گفت: وام ازدواج در لایحه بودجه سال آینده برای هریک از زوجین ۱۷۰ میلیون تومان شد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: براساس لایحه بودجه سال آینده، چنانچه آقایان در سن کمتر از ۲۵ سال و خانم‌ها در سن کمتر از ۲۳ سال ازدواج کنند، می‌توانند از وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

پاین مصوبه مبنی بر وام ازدواج ۱۷۰ میلیون تومانی در سال آینده هنوز قطعی نیست و قابلیت اجرا ندارد و طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب شده و می‌بایست نمایندگان مجلس نیز در صحن پارلمان با آن موافقت کنند که در این صورت لازم‌الاجرا خواهد بود.

یادآور می‌شود که رقم وام ازدواج در سالجاری و طبق قانون بودجه، ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود که در حال حاضر نیز این قانون اجرا می‌شود.

مبلغ وام ازدواج سال 1402

امیرحسین بانکی‌پور اعلام کرده که احتمالا مبلغ وام ازدواج در سال 1402 عددی بین 170 تا 200 میلیون تومان باشد. رقمی که بر اساس تورم تعیین می‌شود.

این نماینده مجلس گفته مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال احتمالا نفری 200 میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که وام این افراد در سال 1401، مبلغ 150 میلیون تومان بود.

امسال این زوج‌‍ها در مجموع می‌توانند 400 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. این در حالی است که سال گذشته این رقم 300 میلیون تومان بود.

مبلغ وام ازدواج برای سایر افراد و گروه‌های سنی (یعنی افراد بالای 23 و 25 سال) هم احتمالا 170 میلیون تومان باشد. این رقم سال گذشته 120 میلیون بود. سال گذشته زوجین می‌توانستند 240 میلیون تومان وام بگیرند. اما مبلغ این وام احتمالا برای سال آینده نفری 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مجموع آن برای یک زوج به 340 میلیون تومان می‌رسد.

با این حساب احتمالا مبلغ وام ازدواج حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

البته این اعداد اعلام شده پیشنهاد این کمیسیون است و هنوز مبلغ قطعی وام ازدواج سال آینده مشخص نشده است. این وام باید با پیشنهاد مجلس و دولت بررسی و تصویب شود.

آنچه در این گزارش اعلام شده پیشنهاد کنونی است که در مجلس مطرح شده است و باید دید دولت زیر بار وام ازدواج 170 و 200 میلیون تومانی می‌رود یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اکبر

    چرا به فکر ده‌ی شصت نیستی؟؟؟؟

  • حشمت کرمی

    با توجه ب تورم همچین هم زیادش نکردین
    ولی مشکل اصلی ما ضامنین هستش
    ضامن و ضامن و ضامن

  • حشمت کرمی

    ی فکری باید ب حال گرفتنش بکنید از بس ما ضامن بردیم بانک و قبولشون نکردن پدرمون در اومد
    بعدم حداقل ی تنفس ۳ماهه میدادین تا ما خودمونو ی کم جمع کنیم

  • ایلار

    ی فکری ب حال ضامنین بکنین ما بخاطر ی ضامن مهلت تشکیل پروندمون تموم شد نتونستم ب موقع تو سامانه شمس سبت کنم چرا چون ضامن نداشتم

  • عباس

    همه رو قراردادی کردن،،،ولی برا گرفتن وام ضامن رسمی میخان،،،،کاش شرایطشو یکم راحتر کنن🙁🙁

  • ناشناس

    وامی ک با منت میدن نصبت به تورم هم بخان زیاد کنن نفری 500میلیون هم کمه