کد مطلب: ۵۴۲۲۰۹

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج به دانشجویان/ طراحی بسته وام ودیعه مسکن

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج به دانشجویان/ طراحی بسته وام ودیعه مسکن

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از پرداخت وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر ازدواج خبر داد و گفت: در حوزه وام ودیعه مسکن نیز سه بسته وام طراحی شده و بسته به محل زندگی دانشجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهروز رحیمی در نشست مشترک با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حوزه وام دانشجویی از سال ۱۳۹۸ تاکنون رشد بسیار خوبی اتفاق افتاده است به نحوی که از اعداد ۱۳۰ هزار تومان در سال ۹۸ به پرداخت ۳۵۰ هزار تومان سرانه وام تحصیلی دست پیدا کرده‌ایم، که اتفاق بسیار خوبی است. در حوزه وام تحصیلی متاهلان نیز رشدی دو برابری را نسبت به حوزه وام تحصیلی مجردان داشته‌ایم که این موضوع نیز در نوع خود اتفاق مثبتی بود.

وی اضافه کرد: در حوزه وام ودیعه مسکن نیز قدم‌های خوبی برداشته شد به نحوی که از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار بالای دو تا سه برابری را تجربه کرده‌ایم به نحوی که از عدد ۲۰ میلیون تومان به حدود ۶۰ میلیون تومان ارتقاء داشته‌ایم. در این خصوص در صورت مشارکت دانشگاه‌ها قابلیت افزایش تا مبلغ ۹۰ میلیون تومان نیز دیده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به طراحی سه بسته وام ودیعه مسکن در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: مدل اول ویژه دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و تأمین مسکن در تهران این عزیزان دیده شده‌اند. در مدل دوم مراکز استان‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که در این مراکز مستقر هستند قرار گرفته‌اند که برای این عزیزان وام ودیعه مسکن ۵۰ میلیون تومانی دیده شده است و در مدل سوم وام ودیعه مسکن برای گروه سایر شهرستان‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی دیده شده است.

رحیمی او در خصوص وام ضروری دانشجویان نیز گفت: قبل از این هر دانشجو تنها یک بار در طول تحصیل می‌توانست از این وام استفاده کند، که در حال حاضر در ازای هر دو سال و یا هر مقطع دانشجویان می‌توانند از این وام بهره ببرند بر این اساس دانشجویان مقطع کاردانی یک بار، مقطع کارشناسی ارشد دو بار و در مقطع تحصیلات تکمیلی یک بار دیگر می‌توانند از وام تحصیلی سه میلیون تومانی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در بودجه سال ۱۳۹۹ برای اولین بار وام دستیاری دیده شد به نحوی که این وام از عدد سه میلیارد تومان در سال آغاز و امروز به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سال گذشته این وام به بیش از ۱۱ هزار نفر پرداخت شده و امسال نیز با توجه با تاکیدات مقام وزیر بهداشت در خصوص ارایه وام به تمامی دانشجویان دستیاری و تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی خود را برای پرداخت وام دستیاری به ۲۰ هزار نفر دستیاران زحمتکش مشخص کرده‌ایم.

به گفته وی، در ازای هر ازدواج ۱۰ میلیون تومان تقدیم دانشجویان خواهد شد و اگر هر دو زوج دانشجوی ما باشند به هر دو نفر تعلق خواهد گرفت. در خصوص فرزندآوری نیز در ازای هر فرزند ۳ میلیون تومان تقدیم خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.