کد مطلب: ۵۰۹۰۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از یک گشایش دیپلماسی / وام بانک جهانی بالاخره به ایران رسید

جزئیات جدید از یک گشایش دیپلماسی / وام بانک جهانی بالاخره به ایران رسید

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند سال اخی همزمان با افزایش تحریم‌ها، معمولا درخواست‌های ایران برای اخذ وام‌ از نهادهای بین‌المللی به ثمر نرسیده بود.

با این حال، طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به ایرنا، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

پنجشنبه اخیر کامل تقوی‌نژاد اظهار کرد: با وجود کارشکنی جدی آمریکایی‌ها که در هیات مدیره بانک جهانی تلاش کردند این وام در اختیار ایران قرار نگیرد، خوشبختانه با تلاش‌های صوزت گرفته حدود ۸۰ دستگاه سی تی اسکن از محل این وام، وارد کشور و در مدت چهار ماه اخیر در بیمارستان‌ها نصب شد.

اما این خبر در توییتر واکنش و جزئیات جدیدی را نیز به همراه داشته است.

علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در واکنش به انتشار این خبر در صفحه توییتر ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز نوشته است: «این کار با پیگیری‌های مستمر و مداوم نماینده پیشین کشور در بانک جهانی، آقای میرشجاعیان به نتیجه نشسته است.عرض خداقوت به ایشان و آرزوی توفیق برای نماینده جدید ایران در بانک جهانی»

حسین میرشجاعیان، معاون اقتصادی پیشین وزارت اقتصاد است که در این فرایند دریافت این وام نقش داشته است. وی هم در توییتر در پاسخ به سوالی درباره رقم این وام پاسخ داه است:« ۵۰ میلیون دلار. با توجه به تقاضای همزمان بسیاری از کشورها برای اخذ وام کووید، سهمیه‌ای برای کشورها بر اساس جمعیت آنها در نظر گرفته شد که کشورمان توانست سقف سهیمه را دریافت کند.»

با این حال برخی نیز نسبت به نحوه مصرف این وام انتقاد کرده‌اند. به گزارش تجارت‌نیوز، داود سوری، اقتصاددان نوشته است: «شاید این خبر خوب به نظر برسد اما می‌دانید بسیاری از ارجاع‌ها به CT بیهوده و فقط به مردم هزینه تحمیل می‌شود که پول این دستگاهها درآید! شاید اینها دولتی باشند اما از مشتریان خصوصی می‌کاهند! نرخ ارجاع و ارجاع موفق به CT بین کشورها را مقایسه کنید. اطلاعات نامتقارن بلای جیب بیماران!»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا قوت به ایشان و دستگاه دیپلماسی کشور.

    • ناشناس

      خدا قوت مثل برجام و وعده های ارزانی و غیره… تاریخ تکرار می‌شود.

  • ناشناس

    درود بر دکتر ظریف سردار دیپلماسی

  • ناشناس

    ثبت نام اشتباهی تایپ شده است

  • ناشناس

    وام بانکی واسه چیمونه پول خودمونو بدن که بلوکه کردن

  • ناشناس

    با سلام چه فایده اگر هزاران تومان یا میلیارد دلار هم بهایران بیاد خرج مردم ایران نمیشه

  • ناشناس

    چرا پس بنز وارد نکردند اها یادم اومد الان بازار ماشین خوب نیست

  • ناشناس

    شماتوانایی داریدبجای وام طلب ایران راازهمین عراق بگیرید

  • ناشناس

    باور کنید همین ۵۰ میلیون دلارو بین مردم تقسبم میکردن بین ۶۰ میلیون متوسط وبه پایین .اینقدر تغذیه اشون خوب میشد نیاز به دکتر ودارو وسی تی اسکن ننیوز پیدا نمی کردند .بقول هموطن عزیز حالا الکی دیگه مردم باید سی تی بشن