کد مطلب: ۳۲۹۷۱۰

وام دانشجویی؛ از شرایط اعطا تا افزایش مبلغ

وام دانشجویی؛ از شرایط اعطا تا افزایش مبلغ

‌رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: صندوق رفاهی دانشگاه‌ها با توجه به پارامترهای مختلف در هر ترم به دانشجویان مبلغی را به عنوان وام اختصاص می‌دهد.

مهدی علی آبادی، گفت: برای دانشجویان دوره‌های روزانه وام ازدواج به مبلغ دو میلیون تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: دانشجویان دوره‌های روزانه و شبانه برای تهیه وام دانشجویی باید در ابتدای ورود یک سند تعهد محضری آماده کنند که برای تمام مقاطع بعدی نیز معتبر است و پس از تایید صندوق رفاه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه مبلغ وام برای دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت است، اظهار کرد: برای دانشجویان روزانه وام تحصیلی به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان در نیم‌سال اول و ۵۰۰ هزار تومان در نیم‌سال دوم در نظر گرفته شده است.

علی‌آبادی ادامه داد: وام مسکن به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان برای دانشجویانی که از خوابگاه‌های خودگردان استفاده می‌کنند یا خانه تهیه کرده باشند در هر دو ترم تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین وام ضروری به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و وام‌های دیگر مانند تغذیه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و وام عتبات نیز به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.

افزایش مبلغ وام دانشجویی

علی‌آبادی با بیان اینکه مبلغ وام شهریه دانشجویان دوره‌های شبانه امسال افزایش یافته و به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: پس از تعلق گرفتن وام، مبلغ آن به عنوان شهریه به حساب دانشگاه می‌رود.

وی افزود: صندوق رفاه به دانشگاه‌ها با توجه به پارامترهای مختلف مانند درجه دانشگاه، منطقه و غیره در هر ترم به دانشجویان مبلغی را به عنوان وام اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه دانشجویان در هر ۸ ترم تحصیلی خود می‌توانند از این وام‌ها برخوردار شوند، تصریح کرد: از زمان تشکیل دادن پرونده توسط دانشجو، در طول یک ماه این مبلغ به دانشجو تعلق می‌گیرد.

علی‌آبادی یادآور شد: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی مبلغ ده درصد از وام خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن برای پسران پس از سربازی به صورت ۶۰ قسط و برای دختران پس از ۹ ماه پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.