کد مطلب: ۴۰۵۴۶۶

گزارش تجارت‌نیوز از وام‌های میلیاردی

آیا بانک‌ها وام میلیاردی می‌دهند؟ / چگونه می‌توان از بانک‌ها وام میلیاردی گرفت؟

آیا بانک‌ها وام میلیاردی می‌دهند؟ / چگونه می‌توان از بانک‌ها وام میلیاردی گرفت؟

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از وضعیت وام‌دهی بانک‌ها نشان می‌دهد عموما وام‌های با مبالغ میلیاردی به شهروندان عادی داده نمی‌شود و دریافت اینچنین وام‌هایی کاری بس دشوار برای عموم و شاید راحت برای بعضی افراد خاص است.

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه بعضی افراد می‌توانند از بانک‌های وام‌های میلیاردی بگیرند و یا اینکه چه شرایطی برای دریافت این وام‌ لازم است.

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از وضعیت وام‌دهی بانک‌ها نشان می‌دهد عموما وام‌های با مبالغ میلیاردی به شهروندان عادی داده نمی‌شود و دریافت اینچنین وام‌هایی کاری بس دشوار برای عموم و شاید راحت برای بعضی افراد خاص است.

با مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه، این بانک پرداخت‌ وام‌های میلیاردی به اشخاص را انکار و عنوان کرد که سقف پرداخت وام در این بانک 100 میلیون تومان با نرخ بهره 18 درصد بوده که برای دریافت آن باید سپرده‌گذاری هم داشته باشید. به این صورت که به طور مثال برای دریافت وام 100 میلیون تومان باید 120 میلیون تومان سپرده در بانک گذاشته شود که از این مبلغ 14 درصد به عنوان ضمانت تا پایان تسویه وام نزد بانک باقی می‌ماند و باقی مانده مبلغ پس از دریافت وام قابل برداشت است.

بانک سرمایه نرخ بهره وام‌های بانکی خود را 18 درصد اعلام کرد.

با پیگیری پرداخت وام‌های میلیاردی به بهانه اجرای یک طرح دامداری و نیار به سرمایه در گردش در یکی از شعب بانک پارسیان ، این بانک با اشاره به عدم پرداخت وام به صنایع عنوان کرد که در این زمینه تنها قادر به پرداخت وام بازسازی بوده که آن هم در صورتی ممکن است که سند ملک در رهن بانک به عنوان وثیقه قرار بگیرد.

این شعب بانک پارسیان سقف وام‌های بانکی خود را 200 میلیون تومان با نرخ بهره 18 درصد عنوان کرد و همچنین اینکه در ابتدی کار مشتری باید 22 درصد ملبغ وام را تامین کند و در یک حساب بدون سود تا پایان تسویه وام، نزد بانک نگه دارد.

با توجه به اظهارات کارمند این بانک، برای دریافت وام 200 میلیون تومانی باید 44 میلیون تومان را در یک حساب بدون سود نزد بانک نگه داشت که اگر نرخ سود بانکی را 20 درصد (که در بانک پارسیان اعمال می‌شود) با دوره بازپرداخت سه ساله در نظر بگیریم، بانک علاوه بر سودی که با نرخ بهره 18 درصدی از مشتری می‌گیرد حدود 27 میلیون تومان نیز از محل سود سپرده‌ای که به مشتری پرداخت نکرده منتفع می‌شود.

بانگ گردشگری نیز که داشتن ضامن‌های دولتی را شرط اول پرداخت وام دانست در ادامه درباره پرداخت وام‌های میلیاردی، اپراتور یکی از شعب آن عنوان کرد که به اشخاص حقیقی چنین مبالغی داده نمی‌شود.

رییس یکی از شعبه‌های این بانک عنوان کرد که اگر برای دریافت وام، طرح خاص صنعتی نیز ارائه شود بازهم مبالغ بالا پرداخت نمی‌شود و این افراد باید به وزارت صنعت و وزارت کشاورزی مراجعه کنند که مراحل فراوان و پیچیده‌ای دارد.

یکی از شعب بانک ملت نیز درباره پرداخت وام‌هایی میلیاردی عنوان کرد که سقف وام پرداختی به یک شهروند عادی در این بانک 200 میلیون تومان بوده که نرخ بهره آن نیز 18 درصد است.

در مراجعه به بانک کشاورزی، این بانک با صراحت کامل پرداخت‌ وام‌های میلیاردی را رد و سقف پرداختی وام به شهروند عادی را 50 میلیون تومان ذکر کرد.

این شعبه بانک کشاورزی نیز اعطای تسهیلات به طرح‌های کشاورزی و دامداری را به وزارت کشاورزی و جهاد کشاورزی برگشت داد که برای دریافت تسهیلات بانکی در این زمینه‌ها باید به این دو نهاد مراجعه کرد.

بانک صادرات تنها بانکی بود که پرداخت وام‌های میلیاردی را قبول اما شرایط خاصی را برای آن مطرح کرد.

کارمند یکی از شعبه‌های بانک صادرات با شرح شرایط دریافت وام میلیاردی گفت: برای دریافت این تسهیلات باید در این بانک حساب باز کنید و پس از شش ماه اگر گردش حساب بالایی داشته باشید می‌توانید برای دریافت وام اقدام کنید.

این شخص با تاکید بر اینکه سقف پرداختی وام در بانک صادرات 200 میلیون تومان بوده عنوان کرد: اختیار بانک برای پرداخت مبالغ کلان محدود بوده اما ما از نهادهای بالاتر مصوبه می‌گیریم و این وام‌ها را پرداخت می‌کنیم.

یکی از شعب بانک تجارت نیز سقف وام بانکی را 300 میلیون تومان عنوان کرد و پرداخت وام میلیاردی را حتی با دریافت وثایق بالا و ضامن‌های معتبر به هیچ عنوان قبول نکرد.

توضیحات کارمند اداری بانک تجارت نشان داد که برای دریافت وام بانکی باید ابتدا در این بانک سپرده‌گذاری شود. با در نظر گرفتن سقف 300 میلیون تومان وام بانکی، هر مقداری که سپرده‌گذاری شود، همان لحظه 60 تا 80 درصد آن را به صورت وام به مشتری پرداخت می‌شود و اگر مشتری ضامن نداشته باشد کل سپرده نزد بانک نگه داشته می‌شود. اما اگر فرد دارای ضامن باشد پس از گذشت شش ماه از سپرده‌گذاری، وام پرداخت می‌شود و حدود 20 درصد از سپرده تا پایان تسویه وام، نزد بانک باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تاریخ

    در حالت عادی به شرکت تولیدی نمی دهند مگر در شرایط توصیه ای خاص.
    برای بازرگانی و دلالی به مدرکی به نام ” جواز کسب ” هر چه بخواهید تسهیلات می دهند.
    برای اشخاص عادی که نه شرکت تولیدی دارند و نه جواز کسب، تره هم خرد نمی کنند.
    در صورت تکلیف از بالا، لازم است تا ” هیچ کاره ” باشید، کفایت می کند.

  • تالب

    وام که نمیشه گرفت هزارتا قانون میزارن بعدش هم اگر وام بگیریم تو این بازا ر گرانی و سردر گوم چیکارش کنیم بد بخت میشویم

  • ناشناس

    من نظرم بر این است چرا جوانان را با یک سرمایه نتوانند استارت بزنند استارت کاری که هم بای اون بانک بازده دارد هم برا جامعه و خود اون فرد

  • ناشناس

    من وام میخاهم کارم شیرالات است همه فن حریفم فقط منتظر سرمایه هستم تا به مملکتم کمک کنم

  • ناشناس

    والا ما یه وام سی تومنی میخوایم بگیریم هزارتا ماده تبصره میارن و مدارک جد اندر جدمونو میخوان ولی برای وام های میلیاردی یه کارت ملی بسشونه برای همین مسئولینی واقعا تاسف میخورم که اسم خودشونو گذاشتن مسئول بی مسئولیتی تا کی؟؟

  • شاکری

    ببخشید میخاستم بدونم چه بانکی وام میلیاردی میده و ایا به معلم ها ۱میلیارد میدن یا نه؟
    برای ساخت خونه میخواستم
    اگه میشه سریع ار حواب بدین ممنون میشم

  • شاکری

    ببخشید میخاستم بدونمچه بانکی وام میلیاردی میده و ایا به معلم ها ۱میلیارد میدن یا نه
    اگه میشه سریع تر جواب بدید ممنون
    برای ساخت خونه میخواستم

    • ناشناس

      برای ساخت بانک مسکن تحت شرایط خاص وام می ده

    • ناشناس

      بانک ملی وام ساخت تا ۴میلیارد میده

  • ناشناس

    ما سرمایه ملی داریم نباید وام بگیریم باید هر اندازه نیاز داریم بهمون پرداخت کنن که اگر طرح یا کاری داریم به سرانجام برسد

  • Ali

    متاسفانه همه چی شده عین این مغازه ها که برای جلب مشتری ویترین های زیبایی میزنند و وقتی داخل میری و نمونه جنسی داخل ویترین را میخواهی در جواب میگن نداریم ولی اینو داریم .
    حالا حکایت وام بانک هم به همین صورت آستّ
    و جلب تر اینکه هیچ اداره دولتی با یکدیگر همخوانی ندارند . و هر کدام بر اساس همین ویترین ها قانون وضع میکنن. . و باز این ملت بدبخت را دچار مشکل میسازند .
    کی قرار درست بشه معمولم نیست .
    برای نمونه …. شهرک صنعتی دولتی از کسانی که زمین گرفتن و هنوز نساختن. خلع ید میکند . باز این اشکال ندارد ولی جالب اینجا کسانی که حتی دو سوم ساختمان و سوله را ساختن هم خلع ید میکنند . چرا بواسطه اینکه پایان کار نگرفتی . خوب وقتی وام نمیدهند چطور میتوان ساختمان را تمام کرد .
    حالا بهشون بگو مگر قبول میکنند و در.جواب گویند نه بانکها وظیفه دارند وام بدهند .
    متاسفانه وقتی مدیر. از صنعت هیچی نمی دونه چه انتظاری داری .

  • مهرشاد

    سلام و عرض ادب
    دو میلیارد میخوام وام بگیرم کدام از بانک هااا وام میلیاردی میدن؟؟؟ایا باید مبلغی را تو حساب داشته باشم تا بهم وام بدن؟؟