کد مطلب: ۶۴۴۰۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت وام ۳۹ میلیونی به دانشجویان/ مشمولان وام دانشجویی چه کسانی هستند؟

پرداخت وام ۳۹ میلیونی به دانشجویان/ مشمولان وام دانشجویی چه کسانی هستند؟

صندوق رفاه دانشجویان مبلغ و مهلت ثبت‌نام انواع وام‌های دانشجویی را اعلام کرده است. از وام دانشجویان دکتری گرفته تا وام ۳۹ میلیون تومانی و وام ودیعه مسکن دانشجویان. اما مشمولان وام دانشجویی چه کسانی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخش مهمی از وام‌های دانشجویی مشمول دانشجویلان متاهل می‌شود. مانند وام ودیعه مسکن ۳۲ میلیون تومانی و وام تحصیلی ۳۹ میلیونی که تنها به دانشجویان متاهل پرداخت می‌شود. اما کدام وام دانشجویی پرداخت می‌شود؟

آنگونه که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است، دانشجویان -چه مجرد و چه متاهل می‌توانند از وام تحصیلی استفاده کنند. مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل، ۳۹ میلیون تومان است.

تنها دانشجویان روزانه دانشگاه دولتی و دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دریافت این وام تحصیلی را دارند. همچنین دانشجویان متأهل با ارائه سند تعهد بدو برابر دانشجویان مجرد وام تحصیلی دریافت می کنند

وام ودیعه مسکن دانشجویان

وام دیگری که به دانشجویان پرداخت می‌شود، وام ودیعه مسکن است. اما مهم‌ترین شرط پرداخت این وام، متاهل بودن فرد دانشجو است. دانشجویان متاهل در هر مقطع تحصیلی یکبار می‌توانند وام ودیعه مسکن متاهلی دریافت کنند. مبلغ وام ودیعه مسکن متاهلی در تهران ۳۲.۵ میلیون تومان، در کلانشهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹.۵ میلیون تومان است.

وام ودیعه مسکن متاهلی هم تنها به دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی تعلق می‌گیرد. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی وام مسکن تعلق نمی گیرد.

همچنین اگر زوجین هر دو دانشجو باشند، تنها یکی از آنها می‌تواند وام ودیعه مسکن متاهلی را دریافت کند.

وام شهریه هم وام دیگری است که پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند وام ۶.۵ میلیون تومانی دریافت کنند.

زمان ثبت‌نام وام دانشجویی

بر اساس اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، متقاضیان دریافت انواع وام دانشجویی از ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت مهلت ثبت‌نام دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ریال یا تومان

    • ناشناس

      وام تحصیلی که باید ریال باشه اشتباه نوشتن

    • ناشناس

      تومانه دیگه

  • ناشناس

    سلام ب دانشجویان کارمند هم این وام تعلق میگیرد؟؟؟

  • ناشناس

    واقعا این عدالت نیست چرا به مادانشجویان شبانه وام تعلق نمی گیرد.ما که شهریه می دهیم.این دورازعدالت اجتماعی مسولین بررسی کنید ممنونم

  • ناشناس

    مگه دانشجوهای علمی کاربردی دانشجو حساب نمیشن وام فقط به دانشجوهای دلتی میدین؟واقعا که

    • ناشناس

      غصه نخور به اونام نمیدن???

  • ناشناس

    سلام اصلا این مبلغ با توجه به احاره ها ارزش نداره شرایطی که اعلام کردن انگار میخان میلیاردی وام بدن این ۲۰ و ۳۰ میلیون واقعا مسخره اس

  • ناشناس

    اشتباه نوشتین این مبلغ به ریال تو خود سایت صندوق رفاه هم لیست مبالغ رو زده

  • ناشناس

    شاید مبلغش درست باشه چون جدید اعلام کرده

  • ناشناس

    سه میلیون و نهصد برای متاهل ها و یک میلیون و نهصدو پنجاه هزار برای مجرد ها درسته . این مبلغی که گفتید به ریال هست

  • ناشناس

    پیام نورم شامل میشه؟