کد مطلب: ۷۱۹۷۴۶

وام ۱۰میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟

وام 10میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟

هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیونی یارانه کلاهبرداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وام ۱۰ میلیونی یارانه صحت ندارد.

به نقل از ایرنا، رئیس پلیس فتا البرز اظهار کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ‌گونه اطلاعاتی از جمله کدملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

سرهنگ رسول جلیلیان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت : سهل‌انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء‌استفاده کرده برداشت غیرمجاز هر روزه رو به افزایش است.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به‌هیچ‌عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ رسول جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه دولت این خبر روب حقیقت بپیونده خیلی الی میشد