کد مطلب: ۵۷۳۷۶۶

آغاز واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی

آغاز واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی

اعلام آغاز واکسیناسیون رانندگان تپسی و اسنپ، باعث مراجعه آن‌ها به مجتمع تجاری بزرگی در غرب تهران و ادغام این افراد با دیگر گروه‎‌های در صف انتظار واکسیناسیون شد. در این میان، با شلوغی و ازدحام در این مراکز، بیم شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌رود.

به گزارش ‌ تجارت‌نیوز ، به تازگی با اعلام نوبت واکسیناسیون رانندگان تپسی و اسنپ و مراجعه آنها به یک مجتمع تجاری بزرگ در غرب تهران و حضورشان در صف‌های عریض و طویل و طولانی، سایه ابتلاء و بیماری را می‌توان به چشم دید. مردمی که برای فرار از بیماری هجوم آورده بودند، صفی کیلومتری برای تزریق واکسن ایجاد کردند که خود به گردابی برای شیوع بیماری کووید۱۹ تبدیل شد.

در میان افراد سالمند یا جوانانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، حالا افراد جوان‌تر که رانندگان اسنپ و تپسی نیز هستند، به چشم می‌خورند.

از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹، همواره متخصصان هشدار می‌دهند که یکی از دلایل افزایش ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری می‌تواند حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ بویژه سرپوشیده باشد، از این‌رو تنها پس از چند ماه از شیوع بیماری، متخصصان علوم پزشکی و بهداشت، همچنین کارشناسان ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در ارائه پروتکل‌های بهداشتی همواره مردم را از حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ و پرجمعیت منع می‌کردند، اما حالا مراکز واکسیناسیون و پایگاه‌های اعلامی برای تزریق واکسن که در بیشتر موارد هم سرپوشیده هستند، خود به یکی از محل‌های ابتلا به بیماری کووید۱۹ تبدیل شده‌اند.

ساعت‌ها انتظار برای تزریق واکسن کرونا!

خشایار، متولد سال ۶۸ یک راننده اسنپ است و پس از ۶ ساعت معطلی، کلافه و خسته می‌گوید: «چون راننده اسنپ بودم پیامک آمد، من هم ثبت‌نام و مراجعه کردم، مردم یک صف کیلومتری بستند، حدوداً ۵ سری هم پیامک گوشی و کارت ملی را چک می‌کردند تا جعلی نباشد، در نهایت هم قبل از تزریق باز هم چک می‌کنند، تعداد افراد در صف به صورت فجیعی زیاد است، بعد از ساعت‌ها معطلی و ورود به ساختمان و رد کردن صف چند کیلومتری تازه متوجه شدم که ۴ هزار نفر در نوبت تزریق هستند، دقیقاً ۶ ساعت معطل شدم، وقتی نوبت ۴ هزارم بودم، راحت ۸ هزار نفر در ساختمان حضور داشتند. هر دوره هم ۵۰ نفر اسم صدا می‌کنند، تزریق هم در دو صف مجزا انجام می‌شود.»

مهدی، هم راننده اسنپ دیگری است که برای تزریق آمده، از او سؤال می‌شود، چرا این مرکز را انتخاب کردی؟ مهدی در پاسخ می‌گوید که به دلیل ترس از اینکه نتواند واکسن خوب با برند معتبری بگیرد، اولین جایی که در سامانه به او پیشنهاد شده انتخاب کرده است، مهدی هم چیزی در حدود ۴ ساعت منتظر مانده بود، اما به دلیل خستگی ترجیح داد تا فردای آن روز دوباره مراجعه کند، ولی روز بعد هم بعد از اینکه دو ساعت در صف ایستاده بود، اعلام کردند که به دلیل ازدحام و شلوغی زیاد، دیگر به رانندگان اسنپ و تپسی واکسن تعلق نمی‌گیرد و باید از محل خارج شوند.

نگرانی گروه‌های پرخطر برای تزریق واکسن در مراکز شلوغ

جوانی در صف ایستاده که مبتلا به بیماری خاص است، او درباره ازدحام و طولانی بودن صف‌ها می‌گوید که هنگام تزریق دوز اول اصلاً معطل نشدم و به محض ورود به مرکز، واکسن را تزریق کردند، اما امروز با مراجعه برای تزریق دوز دوم از دیدن این همه شلوغی متعجب شدم. به نظرم مسئولان بهداشت و درمان باید برای گروه‌های پرخطر تدابیر بهتری بیندیشند زیرا این مراکز با این همه جمعیت کانون شیوع کرونا می‌شود و همین مسأله علاوه بر اینکه نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند باعث می‌شود تمام زحمات و پیشگیری‌ها به‌راحتی بر باد رود. در شهری مثل تهران که فضاهای ورزشی و حتی مدارس و… وجود دارد چرا برای واکسیناسیون به خدمت گرفته نمی‌شوند.

در ساعات پایانی عصر و با امتناع از تزریق واکسن به رانندگان اسنپ و تپسی، کم کم از ازدحام جمعیت کم شده اما هنوز به حدی شلوغ است که بتوان ترس از انتقال و شیوع بیشتر بیماری را داشت، البته همه مراکز تزریق واکسن چنین مشکلاتی ندارند و در خیلی از مراکز، می‌توان در کمتر از نیم ساعت واکسن گرفت، با این همه حتی یک مرکز شلوغ و با ازدحام بالا می‌تواند جان خیلی از شهروندان را با خطرات جدی ناشی از ابتلا به بیماری تهدید کند و سبب انتشار و پراکندگی بیشتر کرونا شود. قطعاً با مدیریت و رصد مراکز در اعلام نوبت‌ها می‌توان در بازه زمانی کوتاهی این مشکل را برطرف کرد.

منبع: روزنامه ایران

مهم‌ترین اخبار ویروس کرونا را در صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    سلام من راننده اسنپ هستم ثبت نام کردم رفتم برای واکسن خلوت بود گفتن به ما ابلاق نشده تمام پیامارو نشون دادم و ساعت دقیق وقتی که داده بودم نشان دادم ولی از زدن واکسن امتناع کردن و گفتم ثبت ناما الکیه و نزدن این چه جور قانونیه درست کردنواقعا باعث تاسفه

    • E.m

      تو هم سفرشو لغو میکردی خخخخخ
      داداش ماهارو کجا آدم حساب کردن تا بحال خود شرکت جایی که بهت نیاز داره میشی کارمندشون جایی که به نفعش نیست میشی کاربر. مسافر خودش گفت کرونا داره من لغو کردم شرکت گفن تو وظیفه داری سوار کنی پر خطر ترین کارها یکیش کار رانندگیه من ماسک گذاشتم کسی نداره بزنه ۲ تا الکل جلو و عقب ماشین کولر هم نمیزنم ساعات گرم کار نکن که مجبور نشی شبشه هارو ببندی. انشالله همه رانندگان سلامت باشن که ۱ روز کار نکنیم من که ندارم بخورم. لعنت به دیکتاتور

    • ناشناس

      اصلا راننده اسنپ نه تو دو گانه کردن خودرو نه واسه واکسن کرونا اصلا حمایت نمیشه

  • سیامک

    بجای ایستادوندن تو صف باید ساعت مشخصی اعلام کنن به تک تک افراد که تو اون ساعت مرکز واکیناسیون باشنو واکسنو بزننو برن نه این که بگن بیایید صف واییستید مگه نانوایی هستش

  • ناشناس

    ما رفتیم خلوت بود اصلا مارو ادم حساب نکردن گفتن اسنپی برو نمیزنیم

  • ناشناس

    سلااام من که ۲ ساله تو اسنپ هستم هیچی برام نیومده

    • ناشناس

      سلام چطوری میشه ثبت نام کرد

  • ناشناس

    سلام چطوری ثبت نام کنیم

  • ناشناس

    سلام چطوری ثبت نام کنیم؟