کد مطلب: ۵۴۱۶۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکسیناسیون عمومی تا ۲ سال دیگر با رکورد وزیر بهداشت

واکسیناسیون عمومی تا ۲ سال دیگر با رکورد وزیر بهداشت

واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه سال ۹۹ از کادر درمان شد و حالا واکسیناسیون سالمندان در حال اجراست. روند کندی که با افزایش آمار فوتی‌های کرونا نگرانی‌ها را بیش از پیش کرده است. براساس رکوردی که سعید نمکی برای واکسیناسیون کرونا گفته، ۲ سال طول می‌کشد تا عموم مردم واکسینه می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه سال ۹۹ از کادر درمان شد و حالا واکسیناسیون سالمندان در حال اجراست. روند کندی که با افزایش آمار فوتی‌های کرونا نگرانی‌ها را بیش از پیش کرده است. بر اساس رکوردی که سعید نمکی برای واکسیناسیون کرونا گفته، نه سال جاری، که سال بعد عموم مردم واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون عمومی تا ۲ سال دیگر با رکورد وزیر بهداشت

روز یکشنبه وزیر بهداشت گفت: «در تزریق واکسن در ۲۴ ساعت گذشته رکورد زدیم و توانستیم ۱۶۲ هزار دز واکسن تزریق کنیم. گروه هدف (افراد ۶۰ سال به بالا) تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه واکسینه می‌شوند.»

اما با این رکوردی که وزیر گفته واکسیناسیون کل جمعیت چقدر زمان می‌برد؟

براساس آمارهای مرکز آمار ایران در حال حاضر جمعیت ایران ۸۵ میلیون و ۵۳۳ هزار نفر است و حدود ۶۰ میلیون نفر در ایران باید واکسینه شوند. اما چقدر طول می‌کشد تا این تعداد واکسینه شوند؟

حتی اگر بر اساس رکورد سعید نمکی حساب کنیم، برای هر نفر اگر ۲ دز واکسن نیاز باشد با رکورد ۱۶۲ هزار دز در روز، حدود دو سال طول می‌کشد تا واکسیناسیون عمومی در ایران تمام شود!

اما وزیر بهداشت حساب نکرده که آیا همه ما شانس زنده ماندن تا آن موقع را داریم؟ براساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت فقط طی شبانه روز گذشته ۲۸۶ فوتی کرونا در کشور داشتیم و مجموع جانباختگان کرونا به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور تاکنون دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۸۳ دز بود. تا امروز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسیده است.

۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دز واکسن وارداتی

گفتنی است واکسیناسیون کرونا در بهمن ماه سال گذشته از کادر درمان شروع شد. فاز اول واکسیناسیون که شامل کادر درمان، کارکنان خانه‌های سالمندان، جانبازان شیمیایی، تنفسی و بالای ۵۰ درصد، کارکنان مربوط به تغسیل اموات، افراد کم‌توان ذهنی و جسمی و بیماران خاص و صعب‌العلاج بود تمام شد و بعد از آن فاز دوم واکسیناسیون کرونا با اولویت افراد بالای ۸۰ سال شروع شد.

در حال حاضر واکسینه سالمندان در حال اجراست که حواشی زیادی از جمله نحوه مراجعه، اطلاع‌رسانی و شلوغی مراکز بهداشت به همراه داشت.

تاکنون چهار نوع واکسن کرونا آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم چینی، بهارات هندی به کشور وارد شده است. روز پنجشنبه کیانوش جهانپور در گفتگو با ایلنا گفت: « تاکنون ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دوز واکسن وارد کشور شده و در شرایط بهداشتی توزیع شده است. حداقل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت ماه وارد می‌شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای نمکی عضو هیت مدیره چندین شرکت دارویی هست و جزو رانت خواران دولت روحانی ….امیدوارم بعد از اتمام وزارت محاکمه بشه….