کد مطلب: ۵۵۰۱۲۹

واکسیناسیون معلمان از مرداد آغاز می‌شود/ احتمال بازگشایی مدارس از مهر

واکسیناسیون معلمان از مرداد آغاز می‌شود/ احتمال بازگشایی مدارس از مهر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز واکسیناسیون معلمان از مرداد گفت: تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری برگزار شده و مدارس از مهر بازگشایی شوند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دریافت هزینه برای شبکه شاد گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم، این شبکه به دستور رئیس‌جمهور رایگان است و قرار نیست هزینه‌ای در قبال آن دریافت شود.

وی درباره احتمال حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گف: تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری شود. مهمترین درسی که دنیا در این مدت گرفت این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد. باید به سمتی برویم که کلاس‌ها دایر شود اما این ظرفیت مهمی که ایجاد شده است و پیوندهای لازم را بین ارکان مختلف نظام تربیت ایجاد شده، حتما حفظ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به واکسیناسیون معلمان از مرداد افزود: تعهدی که ایجاد شده این است که معلمان توسط وزارت بهداشت در مرداد واکسینه شوند و قطعا با این کار احتمال بازگشایی مدارس در مهر افزایش می‌یابد. برای افراد زیر ۱۸ سال در دنیا هنوز واکسن توصیه نشده است که اگر این نظر تغییر کند برای آن هم برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: همین الان غالب کشورها فعالیت مدارس خودشان را آغاز کرده‌اند. فعال شدن مدارس بسیار ضروری است و توصیه در دنیا این است که به خاطر سلامتی روانی دانش آموزان و امکان بروز مشکلات عدیده دیگر، مدارس باید باز شود. البته این امر حتماً با رعایت همه مقرارت لازم از سوی مقامات بهداشتی است.

وی درباره همکاری بازنشستگان با آموزش و پرورش گفت: کسی که بازنشسته شده است نمی‌تواند مدیر یا معاون شود چون شغل تمام‌وقت است و هیچ بازنشسته‌ای برای کار تمام‌وقت نمی‌تواند به کار گرفته شود. ما چون کمبود نیرو داشتیم از تعدادی از بازنشسته‌ها که طبق قانون یک‌سوم وقت‌شان را می‌توانیم بگیرم، استفاده کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن در مجلس تصویب شد، در بودجه ۱۴۰۰ برایش اعتبار مشخص شده که بعد از تصویب قانون، آیین‌نامه آن را تدوین و در همین دولت اجرایش را آغاز کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام یعنی حتما امسال کلاسها حضوری هستن