کد مطلب: ۱۳۷۸۸۶

روند بازار بورس، طلا و ارز در چهارشنبه خونین تهران

واکنش بازارهای داخلی به حادثه تروریستی در تهران

واکنش بازارهای داخلی به حادثه تروریستی در تهران

با توجه به حوادث تیراندازی در تهران، برای بازارهای مالی روز چهارشنبه، روز سرخ‌پوشی شاخص‌ بورس و صعود قیمت‌ ارز و طلا بود.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، سهم بازارهای مالی از حوادث تروریستی تهران ریزش ۵۳۵ واحدی شاخص بورس و افزایش یک‌هزار تا یک‌هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت سکه بهار آزادی، افزایش ۱۶ تا ۱۳ تومانی یورو و هشت تومانی دلار بود.

درست در ساعات میانی روز گذشته، یعنی نزدیک به ساعت ۱۱ صبح پس از ارسال خبر حوادث مجلس و حرم مطهر، یکباره شاخص بورس ریزش کرد. این افت شاخص بورس تا لحظه پایانی ادامه داشت. به طوری‌که شاخص در ساعت ۱۰:۵۵ صبح در محدوده ۸۰ هزار واحد نوسان می‌کرد.

پس از آن روند نزولی را شروع کرده و تا پایان بازار ادامه داشت. به این ترتیب، شاخص بورس در پایان بازار با ۵۳۵ واحد نزول و رسیدن به حدود ۷۹ هزار و ۷۰۰ واحد بسته شد.

بورس 4

تمامی شاخص‌های اصلی بورس از جمله شاخص قیمت، شاخص کل هم‌وزن، شاخص قیمت هم‌وزن، شاخص آزادشناور، شاخص بازار اول و بازار دوم، شاخص صنعت، شاخص 30 شرکت بزرگ و 50 شرکت نخست نیز همگی رو به نزول داشتند و بازار سهام با افت همه شاخص‌ها بسته شد. در این بین شاخص بازار دوم بورس با 1962 واحد (0.94 درصد) نزول بیشترین افت را در بین شاخص‌های بورس داشت.

در بین شرکت‌های فعال در روز چهارشنبه فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با حدود منفی 54 درصد، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته است. پس از آن نماد رمپنا (گروه مپنا)، کگل (معدنی و صنعتی گل‌گهر)، آپ (آسان پرداخت پرشین)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، اخابر (مخابرات ایران) بیشترین تاثیرهای منفی را بر شاخص کل بورس داشته‌اند.

روز گذشته بازار فرابورس و شاخص آیفکس نیز از تاثیر تیراندازی و اتفاقات تروریستی در امان نبود. شاخص فرابورس یا 912 واحد بازار را شروع کرد که تا ساعت 11 صبح با نوسان‌های رو به نزول به ساعت 11 نزدیک شد و از این ساعت به بعد با افت شدید و یکباره تا پایان بازار به 896 واحد رسید.

صعود طلا و ارز

اما در بازارهای کالایی از جمله طلا و ارز، برخلاف بازار سهام با جهش‌های صعودی بازار را به پایان بردند. این در حالی بود که روز گذشته بازارهای جهانی طلا (اونس طلا) با نوسان‌های زیاد یا غیر معمول روبه‌رو نبودند.

بازارهای داخلی طلا و ارز نیز با توجه به پایان هفته و اینکه به طور کلی بازار این کالاها از ساعت ۱۱ صبح به بعد آغاز می‌شود، با نوسان کمتر اما رو به صعود همراه بودند. البته پس از ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه، نشانی از افزایش یا کاهش قیمت در بازار طلا و ارز دیده نشد.

دلار 2

یورو 2

سکه امامی 2

خرده‌فروشی سکه 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.