کد مطلب: ۶۶۹۹۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مخاطبان به احتمال تغییر حقوق بازنشستگان/ دَمِ مجلس گرم!

واکنش مخاطبان به احتمال تغییر حقوق بازنشستگان/ دَمِ مجلس گرم!

 وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کمابیش نامعلوم است، مجلس مصوبه هیات دولت در مورد افزایش ۱۰ درصدی مستمری کارگران بازنشسته را باطل می‌داند اما دولت از قبول این موضوع خودداری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کمابیش نامعلوم است، مجلس مصوبه هیات دولت در مورد افزایش ۱۰ درصدی مستمری کارگران بازنشسته را باطل می‌داند اما دولت از قبول این موضوع خودداری می‌کند.

هرچند نظر هیات تطبیق مقررات مجلس در این مورد به خصوص به نظر بازنشستگان تامین اجتماعی نزدیک‌تر است اما احتمال اصلاح مصوبه هیات دولت نامشخص است. در این میان اما دیدگاه‌ها و نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز هم قابل تامل است، مخاطبانی از جنس بازنشستگان تامین اجتماعی که معمولا دل‌خوشی از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود ندارند.

در این رابطه نیز حرف مشترک غالب بازنشستگانی که دیدگاهشان را با تجارت نیوز به اشتراک گذاشتند، یک چیز است: افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح کار درستی نبود.

دولت جان، بادستور حقوق تعیین نمیشه!

شماری از مخاطبان با یادآوری این واقعیت که افزایش حقوق بازنشستگان نیز مانند دیگر موضوعات اقتصادی به صورت دستوری تغییر نخواهد کرد، اجرای دقیق قانون مربوط به افزایش مستمری را از دولت خواستار شده‌اند.

- «دولت آقای رییسی می خواهد در تمام امور کشور دخالت کند . با احکام دستوری نمیتوان تورم را کنترل کرد . دنبال راه حل باشید نه مسکن موقت».

- «حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی را با کشوری ولشکری همسان سازی کنید افزایش را نمیخواهم چقدر باید بی عدالتی باشد تا کی»

- «دولت بجای این همه بی لطفی نسبت به قشر بدبخت بازنشستگان چرا خود وزرا حقوق نجومی می گیرن آیا آنها هم می توانند با حقوق بازنشستگی زندگی کنند یک سوزن به خود بزن یک جوالدوز به دیگری».

- «بدهی دولت به صندوق بازنشستگان بیش از ۴۰۰هزارمیلیارد است دولت پول صندوق را برگرداند !!!»

- «اگر در همه موارد قانون رعایت گردد ، نارضایتی نخواهد بود ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای ماده ۹۶ و مصوبه شورای عالی کار بطور کامل هستیم ، همچنین عملیاتی شدن باقیمانده همسان سازی حقوق همه بازنشستگان در همه سطوح ، از توجه کمیسیون های اجتماعی و اقتصادی مجلس در خصوص توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان تقدیر و تشکر می‌گردد.»

-«حق گرفتنی هست بازنشسته ها با توسل به قانون حق خود را گرفتند»

-«به فکر باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی حداقل بگیر باشید . حقوق بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتمایی با ۶۰سال سن و با سابقه ۱۵سال با داماد و عروس ونوه از ۱۷۵۰ شده ۲۶۵۰ . پول نان پنیر خالی هم نیست. ۵۷در صد مشکلی از حداقل بگیر حل نمیکند».

- «جه زیبا بنا بود ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش حقوق و چیزی در حدود ۶۱۶ هزار تومان متناسب سازی تعلق بگیره الان ۳۸ درصد هم شده آرزو بعضی از کارها صحیح نیست»

- «چرا ما که۶میلیون میکیر یم که با حداقل بگیر نزدیکه باکسی که ۱۰ به بالا میگیره مساوی اضافه بشه این ظلمه به ما با این گرونی انصاف داشته باشید»

همه چیز برعکس شده انگار!

برخی دیگر از مخاطبان می‌پرسند چطور در زمان اشتغال و پیش از بازنشستگی ترجیح سازمان تامین اجتماعی بر دریافت حق بیمه بیشتر بود اما در موقع بازنشستگی اولویت بر پرداخت کمترین مستمری است؟

- «واقعا من حض کردم از این عدالت …پارسال ۷-۸میلیون حقوق جدکثر بگیران افزایش یافت حداقل بگیران ۵۰۰-۶۰۰ تومن افزایش یافت حالا چی شده اینقدر غر میزنید»

- «بازنشستگان محترم ما زمانی که حق بیمه بیشتری پرداخت میکردم چرا این حرفها نبودچرا خود سازمان تامین اجتماعی هم از پرداختی حق بیمه بیشتر حمایت می‌کرد خوب حالاوقت گرفتن ما شو همه چی برعکس شده ما هم باید کمترین بگیرم به نفع سازمان کار میکنن دولتی ها هم آقا اینا همه با هم هستن».

- «دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی برگرداند مشکل ما حل میشود…………..»

- «بهتر بود دولت از ابتدا درست عمل می‌کرد واین همه زحمت کشان تامین اجتماعی را به چالش نمی انداخت وهم اکنون هم باید دولت سریع این حقوق این عزیزان را سریعا پرداخت نماید .منتظر اقدام سریع دولت ومجلس هستیم ودیگر توان دریافت علی‌الحساب رانداریم ونمی توانیم مدتها منتظر بمانیم تا آقایان تصمیم به پرداخت کنند ویا تغییراتی در میزان دریافتی ها دوباره انجام دهند»

-«هنوز چیزی نخوردیم، که شکر کنم.چنان این مسئله را پیچ تاب می دهند که انگاری موشک می خواهند به مریخ بفرستند.قانون که روشن است باید اجرا شود.دیگه این همه جار وجنجال برای میانه بگیران بازنشسته تامین اجتماعی چیه،دست از مسخره باریها بردارید وقانون را اجرا کنید»

دم مجلس گرم!

در نهایت بخش قابل توجهی از دیدگاه‌ها به حمایت بازنشستگان از کمیسیون تطبیق مقررات و پیگیری تشکل‌های صنفی بازنشستگی مربوط می‌شد.

- «ممنون از کانون ممنون از کمسیون های مجلس و ممنون از خودمان در برای گرفتن حقمان تلاش کردیم انشاله برای دولت درسی باشد ودیگر قانون شکنی نکند»

- «قانون شکنی محکوم به فنا است.»

- «درود به کانونها وکمسیونها مجلس خداقوت احسنت به تمام عوامل این جلسه»

-«خدا خیرتون بده به داد مظلومان رسیدید انشاءلله که دولت دیگه سنگ اندازی نکنه و سریعتر اصلاحیه بزنه»

«قانون باید در هر اجرا بشه چرا دولت خلاف قانون رفتار کرد و باعث رنجش بازنشستگان شد جای سوال دارد دولتی که شعارش مردمی بود بازم دیر نشده».

-«مجلس شورای اسلامی باید برای دولت دور بعدی ، از هم اکنون شرکت در کلاس های آموزشی مالی و اقتصادی را الزام نماید تا رییس جمهور آینده حداقل متوجه باشد که تورم ۷۰ درصدی با افزایش حقوق ۱۰ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی همخوانی ندارد ، دولت هنوز قوانین پرداخت حق بیمه و نحوه محاسبه حقوق دریافتی بیمه شدن و بازنشستگان را نمی‌داند و از آن بدتر نمی‌داند که برخی با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه و شرایط سخت و زیان آور و شبکاری و بصورت شیفتی با مشقت و هزار درد و رنج بازنشسته شده اند و شرایط و پرداخت مبلغ حق بیمه ها یکسان نبوده است و سزاوار نیست حق و حقوق شان پایمال گردد .»

-«ممنونم از مجلس که رای ابطال مصوبه را دادن.واقعا ظلم بزرگی در حق بازنشستگان است با این تورم فقط ۱۰درصد.!!!!! خدایا خودت کمک کن واقعا زیر بار فشار قسط و وام داریم له میشیم»

-«موردحمایت همه ماکارگران بازنشسته اینچنین اخبارهایی،،متشکریم ک ابطالش کردین»

در صورت تمایل می‌توانید شنونده سوژه داغ هفته نخستین قسمت از دورِ تازه پادکست رادیو تجارت نیوز در رابطه با اختلاف کارگران بازنشسته با هیات دولت بر سر نحوه افزایش حقوق ۱۴۰۱ باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا وقتی که مسئولین هیچ وقت بازنشست نمیشوند و درکی از بازنشستگی ندارند مشکل بازنشستگان همواره لاینحل باقی می ماند.

  • ناشناس

    کجای‌دنیا‌عکس‌عمل‌می‌کنند‌کسی‌که‌‌بیشترین‌حق‌بیمه‌و
    بیشترین‌مالیات‌پرداخت‌کرده‌‌‌حال‌باید‌باحداقل‌افزایش
    حقوق‌‌بگیره‌این‌‌یکظلم‌مضا‌عفا‌حق‌کشیه.کدام‌بی‌سوادی
    چنین‌مصوبه‌ای‌را‌تائیدکرده!؟

  • سلمان

    ما که جز،کشوری ها هستیم و بازمانده ایم به والله خدا را شاهد میگیریم دو میلیون تومان پس انداز،توی این هفت سال در،حسابم ندارم واقعا ما هم با ده درصد هیچ تکانی نمیتوانیم بخوریم ــب الله قسم ما هم در سختی هستیم و همسر،از،دست داده ایم ..من با شش میلیون و هشتصد هزار و بچه ام که جوان است بعنوان بازمانده با سه میلیون تومان به هیچ عنوان نمیتونیم زندگی ودخل وخرج خودمان را درست بچرخانیم من که کم میاورم وای به حال بچه ام که ده روزه تموم میشه و نسیه میگیریم .خسته شدیم مسیولان خجالت بکشید کل ایران را درفشار گذاشتید. با این قیمتهای مسخره واقعاگران..ما هم گشایش،میخواهیم .افزایش حقوق حق همه بازنشستگان است چه کشوری چه تامین اجتماعی ..همه عزیزان در،سختی مالی اند و آبرودارندــایشلا بازنشستگان تامین اجتماعی و بازماندگانشان هم به افزایش حقوق بالای پنجاه درصد که حق تک تک اونها در این حکومت است برسند ..شادی شما پدران زحمتکش را از،خداوند خواهانم ..پیگیری کنید به حقتان برسید زودترــیاحق

  • شهرام

    اولا مرجع صادر کننده یک سازمان عمومی و غیر دولتی است و طبق قانون دخالت دولت در بخش خصوصی نظارتی است نه دخالتی بنابر این بخش ماشین امضا از دید ایشان سفسته است.
    دوما از حرف های ایشان در رابطه با بازنشستگان تامین و لشگری و کشوری گویا یک معادله حسد گونه و یک قیاس ناهمگون به نظر میرسد تا اجرای قانون زیرا این دو صندوق تابع بودجه دولتی و قوانین بودجه هستند در حالیکه تامین اجتماعی ریالی از بودجه استفاده نمیکند و طلب کار هم هست از دولت. و دولت در یک اقدام گروگانگیری حقوق بشر میبرد.!!!!!!
    سوما ایشان در یک بدعت میزان بدهی را 180 !!!!!اعلام کرده در حالیکه بدهی تقریبا 400 هزار میلیارد تومان است.
    چهارم سازمان تامین از قوانین کار و دارای مواد قانونی مصوب پرداخت(شورای عالی کار) است در حالیکه صندوق های لشگری و کشوری فاقد این موارد است. و قیاس همسان آنان امری غیر قانونی است.

  • ص

    دولت چه خیالشه ما مستمری بگیران را بدبخت کرده بازم شعار عدالت حقوق بدهید همش سر کاریم گرانی بیچارمون کرده ده درصد واقعا خجالت داره

  • بازنشسته

    خداپدرروحانی بیامرزه الان داریم قدرشومی دونیم که به قانون این مملکت بی احترامی نمی کرد

  • ناشناس

    حض کردی؟؟؟زمانی که شمااتاقهارجارومیکردی مدیرشمابا۱۷سال درس خواندن به شمابی احترامی نمیکرد.الآن که حق مدیرتوندادن بایدحض کنی؟هنوزهم مدیربرای اینکه ازحقوقت راضی هستی خوشهاله.شمابرای بی عدالتی حض نکن.چون میگذره

  • مستمری بگیرکشوری

    بااین حقوقهای کم وناچیزومسخره فقط میسوزیم ومیسازیم. وهمه شویه جابایدبدیم جاقسط. بقیشم پول دواودکترودارووقرص. اینه زندگی کردن مسخره ما

  • ناشناس

    درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارکری که حداقلی هستند وپنجاه وهفت درصدانجام شده نیز ترمیم کنندچون بااین گرانی همخوانی ندارد.

  • هاشم

    من یک مستعمره بگیر اموزش وپرورش با ماهی 5میلیون تومن حقوق و2میلیون کرایه خونه باید در 66سالگی گدایی کنم تا هزینه ماهانه خود را بپردازم اخه مگه میشه ؟