کد مطلب: ۲۷۲۶۹۸

واکنش مثبت بازار طلا به بسته پیشنهادی اروپا با کاهش نرخ سکه

واکنش مثبت بازار طلا به بسته پیشنهادی اروپا با کاهش نرخ سکه

2 روز پس از تحویل بسته پیشنهادی اروپا به ایران برای تداوم اجرای برجام، اکنون بازار طلا به عنوان یکی از دماسنج‌های اقتصاد به آن واکنش مثبت نشان داده و 150 هزار تومان از حباب سکه کاسته شده است.

بازار سکه در دو ماه و نیم اخیر و پس از اعمال برنامه محدودیت‌های ارزی در کشور با هدف صیانت از منابع ارزی و جلوگیری از خروج سرمایه به محملی برای سوداگری و تبدیل دارایی‌های نقد به سرمایه‌های قابل نگهداری تبدیل شد؛ حضور پررنگ دلالان و سفته‌بازان در این بازار بر شدت نوسان‌ها افزود به شکلی که نرخ سکه تمام را تا سه میلیون تومان نیز بالا برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال از پنجشنبه هفته گذشته تا به امروز، از شدت این التهاب‌ها و نوسان‌ها کاسته شده و بازار بیش از هر چیز تحت تأثیر قیمت جهانی هر اونس طلا و نرخ برابری دلار قرار دارد به گونه‌ای که دست اندرکاران بازار طلا می‌گویند در مدت 2 روز، 150 هزار تومان از حباب قیمتی سکه کاسته شده است.

«محمد کشتی آرای» رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در این باره می‌گوید: در شرایط کنونی، بازار تحت تأثیر چند عامل قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها فروکش کردن تقاضا و تب خرید در بین مردم است؛ اگر تا دیروز عده‌ای در تلاش بودند تا دارایی‌های نقد خود را برای حفظ ارزش به طلا تبدیل کنند، باید گفت که این تقاضا اکنون در بازار به تعادل رسیده است.

وی به بسته پیشنهادی اروپا که روز جمعه (15 تیر) تحویل ایران شد، اشاره کرد و گفت: ارائه این بسته، عزم اروپایی‌ها به حفظ برجام و ادامه روابط اقتصادی با ایران را نشان داد که نوعی دلگرمی را در بین فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

بسته پیشنهادی اروپا که روز جمعه 15 تیر ماه در پایان نشست وزیران امور خارجه ایران و دیگر اعضای برجام انتشار یافت، در 10 ماده تنظیم شده و شامل مواردی چون حمایت از صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی ایران است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.