کد مطلب: ۱۶۴۳۵۸

واکنش وزیر نفت به مواضع ضدایرانی ترامپ

واکنش وزیر نفت به مواضع ضدایرانی ترامپ

وزیر نفت در واکنش به مواضع اخیر ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: امیدوارم سیاست‌های اخیر ریاست جمهوری ترامپ تاثیری در تمایل شرکت‌های خارجی برای مذاکره نفتی با ایران نداشته باشد.

بیژن زنگنه با بیان این که هنوز مدت زیادی از مواضع جدید ریاست جمهوری آمریکا در مورد ایران نگذشته است، گفت: امیدوارم تغییر سیاست آمریکا تاثیری در تمایل شرکت‌های خارجی برای ادامه روند مذاکرات نفتی نداشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی شرکت‌های خارجی تصمیم به قطع مذاکرات نفتی با ایران دارند، ادامه داد: من در این مورد خبری ندارم.

اظهارات زنگنه درحالی مطرح می‌شود که جامعه جهانی رویکرد مثبتی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور امریکا نشان نداده است. به طور مثال در یکی از تازه‌ترین اظهار نظرها، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست این وام‌دهنده در خصوص وام‌دهی به ایران بر مبنای اشارات آمریکا وجود ندارد.

کریستین لاگارد، رئیس فرانسوی صندوق بین المللی پول در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: دلیلی نمی‌بینیم که در دستورالعملی که از هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول دریافت کرده‌ایم تغییری دهیم و همانند سابق به فعالیت ادامه می‌دهیم.

اظهارات لاگارد در پاسخ به پرسشی درباره سیاست جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. ترامپ از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواسته است برای ایران وام یا اعتبار فراهم نکنند.

بر اساس گزارش ایندیا تودی، لاگارد گفت: ما با ۱۸۹ عضو فعالیت کرده و تنها زمانی حمایت فراهم می‌کنیم و وارد مذاکرات برنامه می‌شویم که کشوری برای آن درخواست می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از کش‌مکش‌های فراوان و این پا و آن پا کردن‌ها و نسبت‌ دادن «بدترین» توافق تاریخ آمریکا به برجام در نهایت پس از حدود ۱۰ ماه با اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را کلید زد. دونالد ترامپ عصر روز جمعه در کاخ سفید درباره سه موضوع اجرای قانون کاتسا، اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام و سیاست‌های دولتش در قبال ایران سخنرانی کرد. رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف آنچه در هفته‌های اخیر تحت عنوان قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی مطرح شده بود،‌ اعلام کرد که «تحریم‌های بسیار سرسختانه‌ای را علیه سپاه اعلام خواهیم کرد.»

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.