کد مطلب: ۶۴۴۲۳۶

اولین واکنش وزیر نفت به پتروشیمی میانکاله

اولین واکنش وزیر نفت به پتروشیمی میانکاله

وزیر نفت به ماجرای پتروشیمی میانکاله واکنش نشان داد و گفت: بدون مجوز محیط‌زیست پروژه‌ای اجرا نمی‌شود. اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم ، وزیر نفت موضع وزارت نفت در خصوص پروژه میانکاله را عملیاتی شدن تمامی پروژه‌ها به‌شرط اخذ مجوز سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و گفت: هیچ پروژه‌ای در وزارت نفت بدون تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست عملیاتی نخواهد شد.

جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص موضع وزارت نفت درباره پروژه پتروشیمی میانکاله اظهار داشت: موضع وزارت نفت این است که هر پروژه‌ای که می‌خواهیم شروع کنیم و عملیاتی شود، حتماً و حتماً باید تأییدیه محیط زیست را داشته باشد.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: هیچ پروژه‌ای در وزارت نفت بدون تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست عملیاتی نخواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا مجوز پتروشیمی امیرآباد مازندران (پتروشیمی میانکاله) قرار است لغو شود؟"، گفت: در این زمینه تابع سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

به نقل از ایسنا ، سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، با اعلام توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله ، صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

مسعود عالیخانی در این نامه با تاکید بر ضرورت به کارگیری مشاوران محیط زیستی رتبه یک از سازمان برنامه و بودجه و نظارت یکی از دانشگاه‌های ذیصلاح منطقه، انجام مطالعات تکمیلی شامل ارزیابی توان اکولوژی جهت بارگذاری واحدهای پتروشیمی و آب شیرین‌کن و پروژه‌های پی‌آیند، بررسی اثرات تجمعی آب شیرین‌کن بر مناطق تحت مدیریت سازمان و اکوسیستم دریا، بررسی میزان و اثرات ناشی از خروجی‌های آلاینده‌های گازی و پساب صنعتی حاصل از فرآیند بر اساس اسناد فنی طرح (ارزیابی اثرات زیست‌محیطی) و ارایه برنامه مدیریت و پایش زیست محیطی مناسب را خواستار شده است.

وی در ادامه تصریح کرده است: صدور مجوز محیط زیستی تابع نتایج حاصل از انجام مطالعات مذکور و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرده است: می‌بایست از هرگونه عملیات اجرایی قبل از انجام مطالعات تکمیلی و صدور مجوز محیط زیستی اجتناب شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا پدر این وزیر را بیامرز یه آدم حسابی که فریب پول طرفداری را نخورد پیدا شد امیدوارم در پستی که داری موفق و وطن پرست بآشی . ازت ممنونیم