کد مطلب: ۷۶۲۶۰۹

واکنش کنعانی به حضور مخالفان نظام در کنفرانس مونیخ

واکنش کنعانی به حضور مخالفان نظام در کنفرانس مونیخ

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برگزارکنندگان کنفرانس مونیخ امسال به جای دعوت از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، تریبون را به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویتی دادند که نگاه ملت ایران به آنها روشن و واضح است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست خبری امروزش با خبرنگاران داخلی و خارجی با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه فرا رسیدن روز پاسدار وجانباز را تبریک گفت.

سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از این نشست گفت: کنفرانس موسوم به کنفرانس امنیتی مونیخ، امسال به نام امنیت برگزار شده است، اما به کام جنگ و جنگ طلبان تشکیل شده است.

وی با انتقاد از مقامات برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ به خاطر عدم دعوت از کشورهایی همچون ایران و روسیه گفت: آنها مرتکب اشتباه بزرگی شدند و مانع مطرح شدن دیدگاه‌های متفاوت به ویژه متفاوت با نظرات دولت آمریکا که به دنبال یکجانبه‌گرایی است، شدند.

کنعانی با بیان اینکه مقامات برگزاری این کنفرانس در واقع با این تصمیم خود فرصت را به جنگ طلبان دادند و امیدواریم آنها سال آینده این اشتباه را جبران کنند، گفت : آنها از دیگر سو به جای دعوت از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، تریبون را به افراد معلوم‌الحال و بی‌هویتی دادند که نگاه ملت ایران به آنها روشن و واضح است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه استفاده سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جایگاه حرفه ای این سازمان مهم بین‌المللی را مخدوش می‌کند گفت: استفاده ابزاری از آژانس برای سوء استفاده در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها را مردود می‌دانیم.

وی افزود: ایران متعهد به ان پی تی و پادمان است و همکاری حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اصل مهم است و ما انتظار داریم که آژانس نیز رفتار حرفه‌ای در چارچوب وظایف خود داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.