کد مطلب: ۱۲۶۰۴۳

واگذاری ۳۲۳ بنگاه دولتی در سال آینده

واگذاری 323 بنگاه دولتی در سال آینده

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری 323 بنگاه دولتی درسال 96 خبر داد. میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با موضوع سهام عدالت با اشاره به آمار خصوصی سازی در جمع خبرنگاران گفت: از یک هزار و 713 بنگاهی که بر واگذاری آنها تاکید شده، 323 بنگاه باقی مانده و فروش

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری 323 بنگاه دولتی درسال 96 خبر داد.
میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با موضوع سهام عدالت با اشاره به آمار خصوصی سازی در جمع خبرنگاران گفت: از یک هزار و 713 بنگاهی که بر واگذاری آنها تاکید شده، 323 بنگاه باقی مانده و فروش نرفته است و برای سال 96 واگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از این بنگاه ها یا همه آنها در سال آینده واگذار می شود و براین اساس از 534 بنگاهی که درابتدای سال قرار بود واگذار شود 273 بنگاه تعیین تکلیف شدند که آماری بی سابقه است.

پوری حسینی عنوان کرد:تا به حال 12 هزار میلیارد تومان تعهد بودجه ای خود را انجام داده ایم و 5 هزار میلیارد تومان آن تهاتر بدهی بود و مابقی به خزانه واریز شد، این درحالیست که مطالبات 950 میلیارد تومانی از مخابرات هم وصول شد.

پوری حسینی در خصوص سهام عدالت گفت: ده سال مهلت قانونی برای اینکه بدهی سهامداران را از بابت واگذاری شرکتهای سهام عدالت تسویه شود به اتمام رسید و باید صورتحساب برای مشمولان صادر می شد. مابقی قانون تعیین کرده است که به اندازه ای که از محل سود به مشمول تعلق نمی گیرد فرصت داده شود تا واریزی تا سقف یک میلیون تومان از سوی مشمولان صورت گیرد و تا شهریور سال بعد باید پرداخت شود.

وی افزود:تا پایان امسال 530هزار تومان این سهام بدون واریز وجه به مشمولان تعلق گرفت ولی 430هزار تومان دیگر در صورت تمایل مشمولان پرداخت شود.

پوری حسینی گفت: 530هزار تومانی که به طور متوسط به مشمولان تعلق گرفته است، امروز قیمت بازارش یک میلیون و 50هزار تومان است. اگر فردی 470هزار تومان مابقی را بخواهد بپردازد یا نپردازد؛ سودش تغییر خواهد کرد و اگر بپردازد ارزش بازاری سهمش به دو میلیون تومان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ما برای دریافت پول اجبار نمی کنیم و خزانه به پول سهام عدالتی ها نیاز ندارد و هزار راه دیگروجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سوء برداشت از سازمان خصوصی سازی صورت گرفته در حالی که مشمولان باید بین ده هزار تومان تا 400هزار تومان که هر عددی می تواند باشد، از سوی مشمولان انتخاب انجام شود و این انتخاب را به مشتری تا پایان سال می دهیم که بخشی را بپردازند و بخشی دیگر تا آخر شهریور پرداخت شود که همه اینها به اختیار مشمولان است و اجباری نیست.

وی افزود: اگر فردی تا اسفند همه مبلغ یا بخشی از آن را بپردازد، ابتدای سال بعد سامانه به روز می شود و مشمولان می توانند از روز اول سال پرداختی آنرا در صورتحساب ببینند؛ این در حالی است که افرادی که تا پایان امسال پول پرداخت می کنند به اندازه 530هزار تومان به علاوه آورده نقدی واریزی، سود آن را بابت سال جاری می تواند دریافت کند.

وی افزود: اگر فردی بعد از سال پرداختی داشته باشد دیگر مشمول سود سال 95برای آورده جدید به غیر از 530هزار تومان نخواهد بود؛ اگرچه سود سال جاری را برای 530 هزار تومان فعلی که شامل همه مشمولان می شود، دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت، توزیع سود است که مقدمات آن برای فراخوان سازمان خصوصی سازی برای ٤٩ میلیون نفرجهت ارایه شماره حساب جهت واریز سود در حال انجام است، اما فایل شماره حساب ها برای راستی آزمایی در اختیار بانکها قرار می گیرد و آن هایی که صحیح باشد در سامانه سهام عدالت ثبت می شود. این در حالی است که شماره تلفن نیز درخواست می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: از بیست فروردین به بعد اگر شماره حساب فعالی در بانکها ندارند باید به بانک مراجعه کرده است و حساب فعال باز کنند اما باید از بیست فروردین حساب در بانک باز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.