کد مطلب: ۱۷۰۸۲۱

معاون وزیر صنعت:

حاکمیت باید در بحث خودروی برقی وارد میدان شود

حاکمیت باید در بحث خودروی برقی وارد میدان شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودروهای برقی به تنهایی از سوی بنگاه‌های خودروسازی ممکن نیست و به دخالت و حمایت حاکمیت نیاز است.

منصور معظمی در نشست تخصصی «آینده صنعت خودرو - خودروی برقی» در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: در این پیوند باید توجه دولت و حاکمیت و ارائه یارانه‌ها و مشوق‌ها باشد تا تحقق این هدف امکان‌پذیر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته این مسئول، نگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت در موضوع خودرو بر پایه رضایت مشتری است و اینکه حمایت از خودروسازان باید منطقی باشد.

وی یادآوری کرد: در موضوع خودروهای برقی، پیشنهاد اولیه‌ای به دولت ارائه شده، اما با بودجه‌های کنونی دولت به نظر می‌رسد توان سرمایه‌گذاری در این بخش وجود ندارد.

معظمی با اشاره به ترافیک و آلودگی شدید در تهران و کلانشهرها و وضعیت سوخت کشور، تصریح کرد: باید در این زمینه کاری سنگین و هدفمند انجام شود و ایدرو در این زمینه در حال انجام مطالعات است.

پیشتر کامران سپهری، معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران‌خودرو از عرضه نخستین خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت روی پلتفرم جدید از سال 1400 خورشیدی (2021 میلادی) خبر داده بود.

همچنین مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مرداد ماه گذشته با بیان اینکه خودروی تیبای برقی در حال آزمایش است، اظهار کرده بود: این خودرو پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز آزمایش‌ها، در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.