کد مطلب: ۱۵۲۹۸۲

ورود دماسنج بازار سرمایه به کانال ۸۲ هزار واحدی

ورود دماسنج بازار سرمایه به کانال ۸۲ هزار واحدی

در دومین روز معاملات بورس تهران شاخص کل توانست یک بار دیگر سقف‌شکنی کرده و برای اولین بار در ماه‌های گذشته از تراز ۸۲ هزار واحدی عبور کند. در معاملات امروز نفتی‌ها و فلزات اساسی اکثرا حدود یک درصد افزایش یا کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۶۱ واحد رشد به رقم ۸۲ هزار و ۱۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۲۰ واحد افزایش به عدد ۱۷ هزار و ۶۵۵ واحدی دست یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز ۷۰ واحد بالا رفت و عدد ۹۰ هزار و ۴۵ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۳۴ و ۱۸۰ واحد رشد کردند.

پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و به‌پرداخت ملت به ترتیب ۱۲.۹ و ۱۲.۱ و ۱۱.۳ واحد تاثیر مثبت روی بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۱۱.۴، ۱۱.۲ و ۶ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص داشتند.

در معاملات امروز در گروه فرآورده‌های نفتی ۲۳ میلیون سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. در این گروه اکثریت نمادها حدود یک واحد به سمت بالا یا پایین در قیمت پایانی نوسان داشتند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز ۲۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه غیر از نمادهای معادن بافق و معدنی دماوند که هر یک به ترتیب چهار واحد رشد و چهار واحد افت را در قیمت پایانی تجربه کردند، مابقی نوساناتی حدود یک درصد به سمت بالا یا پایین داشتند.

در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن تعداد بیشتری از نمادها روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند هر چند که این افزایش چندان ملموس نبود. همچنین در گروه خودرو نیز قیمت اکثریت سهم‌ها حدود یک درصد در نوسان بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۴۴۳ میلیون سهم را تجربه کرد. از جمله دادوستدهای درون گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نماد شرکت‌های گروه دارویی برکت، پتروشیمی جم و توسعه معادن و فلزات اشاره کرد.

آیفکس نیز با رشد سه واحدی خود به رقم ۹۲۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۶۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۳ هزار و ۷۵۰ نوبت دادوستد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.