کد مطلب: ۲۴۷۲۷۱

ورود دولت، بازار زعفران را مختل کرد

ورود دولت، بازار زعفران را مختل کرد

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه ورود دولت و خرید توافقی زعفران بازار این محصول را مختل کرد،گفت: قیمت زعفران هم‌اکنون حداقل ۳ میلیون و۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

غلامرضا میری با اشاره به نوسانات بازار زعفران اظهار داشت: زمانی که سازمان مرکزی تعاون روستایی وارد بحث خرید توافقی زعفران شد، ما به این مسئله اعتراض داشتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه ما موافق خرید زعفران از کشاورزان بودیم، تصریح کرد: این کار با هدف منتفع کردن کشاورزان و تنظیم بازار زعفران انجام شد که متاسفانه این اهداف محقق نشد و بحث ما نیز همین مسئله بود.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی به سمت سودجویی و دپوی زعفران پیش رفت، گفت: این سازمان ۷۰ تن زعفران خرید و آن را دپو کرد که همین عرضه نکردن محصول به بازار باعث شد قیمت‌ها در یک محدوده ۱۰ الی ۱۵ روزه حدود یک میلیون تومان افزایش پیدا کند، در حالی‌که قصد ما از خرید توافقی، تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با تاکید بر اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی همان زمان باید زعفران‌های خریده شده را به بازار تزریق می‌کرد، افزود: این محصول باید در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گرفت و صادر می‌شد.

میری با بیان اینکه با شرایط ایجاد شده، صادرکنندگان رغبتی به صادرات ندارند، گفت: در حال حاضر سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرده مقداری از زعفران خریداری شده خود را می‌فروشد که با این قیمت‌ها فایده‌ای ندارد و همان زمان باید دست به این اقدام می‌زد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم زعفران دسته بین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، زعفران پوشال بین ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، زعفران سرگل بین ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و زعفران نگین بین ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

میری اضافه کرد: این قیمت‌هایی است که ما زعفران را از کشاورزان خریداری می‌کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.