کد مطلب: ۲۰۱۳۰۸

ورود روزانه ۳۰۰ تن گوشت سفید به تهران

ورود روزانه 300 تن گوشت سفید به تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به ورود روزانه 300 تن گوشت سفید به تهران، افزود: باید در داخل استان توان تولید نیاز مصرفی گوشت سفید را داشته باشیم.

نعمت‌الله ترکی در کارگاه آموزشی توسعه روستایی ویژه 85 دهیار منتخب از استان تهران با اشاره به ماده 27 برنامه ششم توسعه گفت: در این قانون حدود 5 هزار روستا برای توسعه و اشتغالزایی برنامه‌ریزی شده که برنامه آن از سال 97 اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: سهم هر کدام از استان‌ها مشخص و سهم استان تهران 67 روستا شد، اما محدودیتی ندارد. در سال 97 باید بر اساس اسناد توسعه‌ای و برنامه ششم توسعه حرکت کنیم.

وی به مشارکت مردم در حوزه توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه 100 هزار تحصیلگر باید در این حوزه آموزش دیده و سیستم تهیه برنامه 5 ساله ششم توسعه را راهبری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در برنامه ششم، حدود 30 درصد از روستاها باید ایمن‌سازی شوند و همه در قالب یک برنامه منسجم، همگرا عمل کنند.

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه کشاورزی 211 هزار اراضی زراعی و باغی در استان تهران وجود دارد، متاسفانه در بخش کشاورزی روستاییان ما باغ‌ها را خشک کرده، زمین متری 1000 تومان را بایر می‌کنند و آن را متری 10 هزار تومان می‌فروشند.

ترکی افزود: ظرفیت استان تهران بسیار است؛ اما 65 درصد بازار مصرف داخلی متعلق به آن است.

وی گفت: روزانه 300 تن گوشت سفید از استان‌های دیگر وارد تهران می‌شود و روزانه 400 تن وارد بازار مصرف در تهران. چرا باید 160 کیلومتر مسافت طی شود تا به بازار مصرف تهران برسد؟ چرا خودمان در تهران تولید نکنیم؟

18 هزار هکتار زمین بلا استفاده در جنوب تهران

ترکی گفت: در حوزه کشاورزی بخش کشت زراعی، در بخش فشافویه ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد اما چون به دنبال درآمد روزمره بودیم، توجه نکردیم. هم اکنون 18 هزار هکتار زمین بلا استفاده در این بخش وجود دارد.

وی افزود: کمی بالاتر از این زمین‌ها، سد فشافویه پر آب وجود دارد، آنقدر رسیدگی نکردیم که روستاهای اطراف آن خالی از سکنه شده و زمین‌ها بایر مانده در حالی که حق آب دارند!

ترکی ادامه داد: اگر سالی500 هکتار در زمین‌های فشافویه برای گلخانه و تولیدات گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم چه می‌شود؟ محصول که بدست آمد ما موظف هستیم برای آن بازار مصرف پیدا می‌کنیم.

وی افزود: مشکل آن‌جا است که نطارت و پیگیری وجود ندارد، در سال آینده 30 هزار میلیارد تومان از بانک‌ها و دولت و ..برای اشتغالزایی و توسعه دیده شده است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، ترکی به ظرفیت دهیاری‌ها و اختصاص بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره و اظهار کرد: ظرفیتی که در دست دهیاری‌ها است بی سابقه بوده، از سال 94، 95 و ده ماهه سال 96، حدود 2 هزار میلیارد از 6 هزار میلیارد تومان حجم مالیات بر ارزش افزوده در دهیاری‌ها توزیع شده است.

وی افزود: رقم کمی نیست! هم اکنون که هم برنامه توسعه هست و هم پشتیبانی دولت باید استفاده کرد.

ترکی گفت: در کنار همه این موارد، علاوه بر استان تهران، نهادها و تشکل‌های دولتی، موسسات غیر دولتی همچون اوقاف، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و ستاد فرمان امام وجود دارند که باید از ظرفیت ان ها استفاده کرد. بنابراین توسعه فقط همگرایی و یکپارچگی می‌خواهد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.