کد مطلب: ۵۳۴۶۶۹

وزیر راه و شهرسازی:

ورود کالا از هند و پاکستان عامل انتقال ویروس نیست

ورود کالا از هند و پاکستان عامل انتقال ویروس نیست

وزیر راه و شهرسازی درباره ورود کالا از هند و پاکستان گفت: کالا عامل ویروس نیست و واردات کالا از این کشورها طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی روز گذشته سه‌شنبه ۷ اردیبهشت در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح مدیریت سرعت در جاده‌ها در جمع خبرنگاران، در ارتباط با ورود کالا از هند و پاکستان گفت: کالا عامل ویروس نیست و واردات کالا از این کشورها طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با ویروس و بیماری کرونا، ما آنچه را که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند، انجام می‌دهیم. به خصوص در مورد پروازها این مصوبات بلافاصله به نوتام (اطلاعیه هوانوردی) تبدیل کرده و نوتام را به صورت جهانی منتشر می‌کنیم.

اسلامی افزود: در هفته یک و یا حداکثر ۲ پرواز به هند داشتیم که بر اساس تصمیم ستاد ملی متوقف کردیم.

این عضو کابینه دوازدهم در ارتباط با کنترل بهداشتی در پایانه‌های مرزی و فرودگاه‌ها گفت: به دلیل کمبود ظرفیت وزارت بهداشت، هلال احمر نیز با دستور رئیس‌جمهور در مبادی ورود به کشور مستقر شده و با استقرار هلال احمر کنترل بهداشت مرزی تقویت شده است.

وی افزود: ما امیدوار هستیم که کنترل‌های بهداشتی را به دقت انجام دهند که کسی که آلوده به ویروس است از طریق پایانه‌ها وارد کشور نشود و اگر شد، کنترل شده و قرنطینه شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به فشار اقتصادی ناشی از کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی گفت: ممنوع کردن پروازها و رعایت فاصله اجتماعی با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر همه ایرلاین‌ها را با گرفتاری سنگینی مواجه کرده و این شرکت‌ها روزگار سختی را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: پرواز خارجی به شدت کاهش پیدا کرده است. ممنوع کردن پروازها و اعمال محدودیت پذیرش مسافر به معنای قطع و کاهش درآمد ایرلاین هاست.

اسلامی با اشاره به اعتراض روز گذشته برخی از کارکنان ایران‌ایر گفت: همه ایرلاین‌ها روزگار سختی را می‌گذرانند، ایران ایر هم همین‌طور است. از کارکنان شاغل و بازنشسته عزیز ایران ایر عذرخواهی می‌کنم که این شرکت نتوانسته تا دیروز حقوق فروردین ماه را پرداخت کند. امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده شده، حقوق این عزیزان امروز پرداخت شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.