کد مطلب: ۱۹۲۹۴۷

وزارت نفت متعهد به تولید بنزین یورو ۵ است

وزارت نفت متعهد به تولید بنزین یورو ۵ است

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها است گفت:‌ علاوه بر بحث استاندارد خودرو‌ها وزارت نفت در موضوع استاندارد سوخت متعهد شده است که به سمت تولید بنزین یورو ۵ برود.

کیومرث کلانتری امروز در حاشیه افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو در شهریار در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار«قانون هوای پاک، قانون نفس» اظهار داشت: قانون پاک در سال‌های گذشته بیشتر جنبه توصیه‌ای داشته است اما امسال با توجه به شرایط آلایندگی هوا این شعار در قالب قانون دیده شده که با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بیش از 80 درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها است

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها است تصریح کرد: حدود 20 درصد این خودروها، خودروهای فرسوده، آلاینده و فاقد معاینه فنی هستند از این رو برای جلوگیری از این امر و براساس قانون همه خودروهای فاقد معاینه فنی باید برگه معاینه داشته باشند در غیر این صورت مشمول جریمه روزانه می‌شوند.

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران افزود: چنان چه مراکز معاینه فنی از این قانون عدول کنند و این قانون را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کلانتری بیان کرد: بالای 60 درصد خودروهایی که برگه معاینه فنی را دریافت نمی‌کنند خودروهایی هستند که دارای بار آلایندگی هستند از این رو مقرر شده خودروهای عمومی هر ساله اقدام به اخذ برگه معاینه فنی کنند تا بتوان آلایندگی هوای تهران را قدری کاهش داد.

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر بحث استاندارد خودرو‌ها، موضوع استاندارد سوخت نیز باید پیگیری شود، که در این راستا وزارت نفت متعهد شده است که به سمت تولید بنزین یورو 5 برود تا بتوان بار آلایندگی را کاهش داد.

معرفی 424 واحدهای صنعتی در سطح استان به عنوان واحد آلاینده

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه 424 واحدهای صنعتی در سطح استان به عنوان واحد آلاینده معرفی شده‌اند گفت: بخشی از آلایندگی هوای تهران مربوط به واحدهای صنعتی به ویژه صنایع شن و ماسه و معادن در منطقه است که ریزگردهای بسیاری را ایجاد می‌کند که امید است هم خودروها و هم صنایع آلاینده را بتوان در چارچوب قوانین محیط زیست قرار داد.

کلانتری در پایان خاطرنشان داشت: علاوه بر این واحدها، 160 واحد نیز دارای برنامه محیط زیستی هستند که امید است بتوانند برنامه‌های خود را به تأیید سازمان برسانند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.