کد مطلب: ۲۴۴۹۱۰

وزیر جهاد کشاورزی وارد رم شد

وزیر جهاد کشاورزی وارد رم شد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان چهارشنبه شب در صدر هیاتی برای شرکت در نشست منطقه‌ای سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد «فائو»، وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

حجتی امروز در سی و چهارمین نشست منطقه‌ای خاور نزدیک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو که با حضور وزیران کشاورزی و مقامات بلند پایه 28 کشور جهان در مقر این سازمان در رم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر جهاد کشاورزی که ساعتی پیش وارد رم شد به مسائل مهم مورد بحث در این نشست اشاره کرد و گفت: در این نشست دو روزه در باره تغییرات اقلیمی و مسائل مربوط به آن از جمله همکاری‌هایی که می‌تواند میان دولت‌های منطقه در این زمینه بعمل بیاید، گفت و گو خواهد شد.

وی افزود: 'اگرواکولوژی' (بومی شناسی کشاورزی) سازگاری با تغییرات اقلیمی در مناطق نیمه خشک برای توسعه کشاورزی، تغییرات بخش کشاورزی در منطقه غرب آسیا و آفریقا و چالش‌های اشتغال جوانان و مهاجرت و همچنین انتقال فرامرزی بیماری‌های گیاهی، دامی و آبزیان و همکاری‌های منطقه‌ای در این زمینه، از محورهای اصلی این نشست است.

حجتی گفت: در این نشست به ابتکار جمهوری اسلامی ایران مشکل ریزگردها در هیات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. وی ابراز امیدواری که در این نشست با پشتیبانی فائو و همکاری کشورهای عضو بخشی از مشکلات پیش رو را با هماهنگی و مساعدت مورد بررسی و حل و فصل قرار داد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.