کد مطلب: ۳۵۷۰۴۵

وضعیت بازار مواد غذایی شب عید

وضعیت بازار مواد غذایی شب عید

روز گذشته نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در مصلای تهران برگزار شد، در آیین افتتاح این نمایشگاه، مسئولان مختلف درباره قیمت ارزاق عمومی و نحوه تأمین آنها صحبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مهم‌ترین اظهارات، مطرح شد که قیمت قند و شکر در بازار متعادل می‌شود و مسئولیت توزیع گوشت در بین نهادهای دولتی تغییر کرده و به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

براساس گزارش ایرنا، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی گفت: در چند روز گذشته حجم بالایی شکر از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان ها وارد بازار شده است و بزودی قیمت این محصول متعادل می‌شود. روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلای تهران در جمع خبرنگاران درباره چند برابری قیمت قند و شکر افزود: شکر دارای قیمت مصوب است و تاکنون قیمت شکر نه تنها دو برابر بلکه نیم برابر هم نشده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: آنچه همچون مواد پروتئینی و میوه به ارزاق مردم مربوط می‌شود، در طول ماه‌های اخیر برای تنظیم بازار شب عید به اندازه کافی تأمین و در استان‌ها توزیع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. بخشنده درباره وضعیت بازار گوشت قرمز تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات است که مطابق تصمیم دولت توزیع آن بر عهده ستاد تنظیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: روز گذشته مجلس شورای اسلامی در آخرین روز بررسی بودجه سال 98، دست دولت را برای تأمین ارز 4200 تومانی یا ارز نیمایی برای محصولات مختلف در سال آینده باز گذاشت.

نیازی به واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید نداریم

حسین شیرزاد، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ذخایر میوه شب عید را کافی دانست و گفت: هیچ نیازی به واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید نداریم.

بر اساس گزارش ایرنا او روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ضرورت واردات میوه برای شب عید به دست ما نرسیده زیرا تولید داخلی به اندازه کافی است.

وی گفت: اکنون 70 هزار تن سیب درختی و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید تأمین است و کمبودی در این زمینه نداریم. رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته راهبردی تنظیم بازار 30 هزار تن سیب درختی به‌طور کامل ذخیره‌سازی و به استان‌های سراسر کشور حمل شده است.

به گفته وی، در کنار این ذخیره‌سازی 6 هزار تن ذخیره احتیاطی سیب درختی در نظر گرفته شده که در پنج کلانشهر ذخیره شده است و در صورت نیاز به بازار عرضه خواهد شد. وی با اعلام اینکه قرار است میوه‌های تنظیم بازاری 12 تا 17 درصد زیر قیمت به بازار عرضه شود، افزود: این محصولات در هفته آخر اسفند ماه تعیین قیمت و در مراکز مستقیم عرضه تنظیم بازار، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های تعاونی مصرف عرضه می‌شوند.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تأمین 40 هزارتن ذخیره پرتقال برای شب عید مصوب شده که تاکنون حدود ۲۷ هزار تن آن خریداری و حمل شده است و سه هزار تن باقیمانده در چهار تا پنج روز آینده خریداری خواهد شد. به گفته وی، از این میزان خرید پرتقال تنظیم بازاری ۳۰ هزار تن آن تامسون شمال و ۱۰ هزار تن آن والنسیای جنوب است.

شیرزاد اضافه کرد: امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی در زمینه خرید و ذخیره‌سازی ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۲ درصد نسبت به پنج سال گذشته همکاری بیشتری داشته است. وی با بیان این که میوه‌های خریداری شده امسال از کیفیت بالا و سایز مناسب برخوردار است افزود: این محصولات به صورت سورتینگ شده و با کانتینرهای یخچال‌دار به سردخانه‌های استان‌های کشور حمل شده و تا هفته آینده نیز خرید و حمل پرتقال ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.