کد مطلب: ۶۶۵۹۷

دولت تکلیف تورهای گردشگری ترکیه را مشخص کند

دولت تکلیف تورهای گردشگری ترکیه را مشخص کند

انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران در نامه ای از رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد که تکلیف وضعیت ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه مشخص شود.رضا اباذری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران پیرو نامه جمعی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی تهران به او درباره پیگیری وضعیت ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه گفت: وقتی کودتای ترکیه

6cb7a68ccaf88bbc3b673738d3fb8d3b_XL.jpg انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران در نامه ای از رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرد که تکلیف وضعیت ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه مشخص شود.
رضا اباذری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران پیرو نامه جمعی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی تهران به او درباره پیگیری وضعیت ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه گفت: وقتی کودتای ترکیه اتفاق افتاد، همه بخش‌ها از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی فعال شدند تا مسافران زودتر به ایران برگردند و خطری مواجه آنها نشود. حتی برخی از تورها زودتر از موعد به پایان رسید چون ایرانی‌ها می‌خواستند هر چه زودتر به کشورشان برگردند. بنابراین دفاتر خدمات مسافرتی در این راه ضرر کردند.چون قراردادهایی را با هتلها و شرکت های هواپیمایی داشتند. می‌توان رقم دقیق ضرر آنها را از تعداد پروازها و صندلی‌ها به دست آورد.

وی گفت: وظیفه تشکل صنفی این است که منافع مشروع و قانونی اعضا را پیگیری و مطالبه کند. ما از مسئولان سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای که روز شنبه آن را نوشتیم اعلام کرده‌ایم که وضعیت تورهای ترکیه تعیین تکلیف شود و بگویند قرار است تا چه مدتی ممنوعیت برگزاری تورها ادامه داشته باشد و یا اگر قرار است مسیری باز شود، آن مقصد کدام خواهد بود. اکنون دفاتر خدمات مسافرتی در برخی از مسیرها به صورت تخصصی کار می‌کنند. یکی از این مسیرها ترکیه است. همچنین مسافران نیز تقاضای سفر به این کشور را دارند و دفاتر خدمات مسافرتی باید پاسخگوی آنها باشند.

به گزارش مهر، اباذری با اعلام اینکه کشورهای دیگر هم اکنون تورهای گردشگری را برگزار می کنند بیان کرد: مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی در نامه خود خواستار برطرف شدن ابهامات درباره سفر به ترکیه هستند. ترکیه یک بازار سنتی است که برخی افراد برای استراحت و یا وقت سفارت به آنجا می‌روند. نمی‌توان برای ترکیه جایگزین تعریف کرد. ما باید به متقاضیان سفر به ترکیه پاسخ بدهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.