کد مطلب: ۱۴۶۵۲۵

وضعیت منابع آب البرز به مرز هشدار رسیده است

وضعیت منابع آب البرز به مرز هشدار رسیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مصرف آب از آغاز فعاليت گروه‌هاي مروج مصرف بهينه آب در شهرستان كرج خبر داد.

غلامرضا رضایی‌فر عصر روز گذشته (اول مرداد)، در جمع خبرنگاران گفت: با افزايش دماي هوا در تابستان و در نتيجه بالا رفتن مصرف آب توسط شهروندان‌، گروه‌هاي مروج فرهنگ مصرف بهينه آب در قالب چهار گروه در سطح كرج بزرگ فعاليت خود را آغاز كردند.

رضایی‌فر افزود: آمار و اطلاعات منابع آبي البرز حاكي از آن است كه اين منابع هر ساله محدودتر شده و به مرز هشدار رسيده است، براي حفظ اين منابع محدود يكي از شيوه‌ها، تغيير در رفتار مصرفي شهروندان است.

وی ادامه داد: از اين رو گروه‌هاي فرهنگي مروجين مصرف بهينه آب در قالب چهار گروه در سطح كرج بزرگ فعاليت خود را آغاز كردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اين مروجين با خودروهايي با تابلوهاي مشخص و لباس‌هاي فرم ويژه و كارت شناسايي به شهروندان و مراكز اداري، كارواش‌ها و ساختمان‌هاي درحال ساخت مراجعه كرده و روش‌هاي درست مصرف آب را يادآور مي‌شوند.

رضایی‌فر با بیان اینکه مروجين چند وظيفه اصلي به عهده دارند، اعلام كرد: ماهيت اصلي فعاليت اين گروه‌ها، ارشادي و فرهنگي است، به صورتی که ابتدا در سطح شهر تردد كرده و به شهرونداني كه به طور آشكار مصرف غير ضروري مثل شستن خودرو، كوچه و حياط با شلنگ آب دارند، تذكر كتبي داده و روش‌هاي درست مصرف را ياد‌آور شده و پوستر و بروشوري درهمين زمينه توزيع مي‌شود.

وی ادامه داد: در گامي ديگر، مروجين بر اساس فهرستي كه از مشتركان بسيار پرمصرف در اختيار دارند، به واحدهاي تجاري و منازل مسكوني مراجعه كرده و ضمن ارايه اقلام آموزشي، وضعيت كنتور، كولرها، نحوه آبياري فضاي سبز، نحوه نظافت پاركينگ و شيرآلات را كنترل كرده و راهنمايي لازم انجام مي‌شود.

رضایی‌فر تصریح کرد: مراجعه به مراكز اداري و سازمان‌هاي مستقر دركرج بزرگ از ديگر وظايف مروجين است. به طوري كه كليه تاسيسات آبي ادارات و وضعيت كولرها، آبخوري‌ها، نحوه آبياري فضاي سبز، شيرآلات سرويس‌هاي بهداشتي و… بررسي و در تابلو اعلانات هر اداره‌اي پوستر روش‌هاي مصرف آب نصب شده و در ميان كاركنان بروشورهاي مصرف صحيح آب را توزيع مي‌كنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهرونداني كه پس از دوبار اخطار مروجين به تذكرات توجه نكنند، انشعاب آب آنها توسط گروه‌هاي اجرايي قطع مي‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.