کد مطلب: ۷۱۷۳۰۵

وضعیت کمبود آب تهران بحرانی است؟

وضعیت کمبود آب تهران بحرانی است؟

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و اگر باران نیاید تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و اگر باران نیاید تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.

به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اگر باران نیاید با توجه به شرایط فعلی، تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.

وی با بیان اینکه واقعیت‌ها را باید به مردم گفت، افزود: در سدهای اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست. اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال‌های بعد چاره اندیشی کنیم. چون واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی‌کنند.

پیرهادی ادامه داد: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری تهران باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان را اجرا کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع را با سازمان استاندار تهران نیز مطرح کرده‌ام، افزود: ابتدا مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید مبحث ۱۶ و ۱۹ را اجرایی و تعیین تکلیف کنند تا پس از آنها از شهروندان بخواهیم این مباحث را اجرایی کنند.

وی با ارائه تذکر دیگری درباره بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می‌خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند چراکه تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد. در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

پیرهادی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه‌های مختلف اعلام کرده است که شهر پرند ظرفیت ندارد گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند برای سکونت پذیری بیشتر آب و زیرساخت ندارد.

وی همچنین از تصویب آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی توسط دولت تقدیر کرد و افزود: تصویب این آئین‌نامه اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست بوده است و نخستین بار است که قانون جامعی در بحث محیط زیست تصویب شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.